خبرگزاری کار ایران

کشف 38 فقره سرقت در استان مرکزی

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف 38 فقره سرقت و دستگیری 12 سارق در دو روز گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی، در ساعات گذشته شاهد وقوع حوادث مختلفی از جمله کشف 38 فقره سرقت در استان مرکزی، کشف 260 میلیون ریال کالای قاچاق در شازند، کشف البسه غیربهداشتی قاچاق در اراک بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف 38 فقره سرقت در استان اظهار کرد: در تداوم برنامه‌های اجرایی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان و در برنامه‌ریزی انجام شده، در دو روز گذشته 12 سارق در استان مرکزی دستگیر شدند. 

سرهنگ یوسف سپهوند افزود: سارقان پس از دستگیری به 38 فقره انواع سرقت لوازم داخل خودرو، دوچرخه، سرقت از منزل و اماکن خصوصی، کابل برق، احشام و خودرو اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه سارقان در شهرهای اراک، ساوه، شازند، خمین، کمیجان و دلیجان مرتکب جرم شده‌اند، گفت: متهمان پس از اعتراف و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با قدردانی از همکاری مردم با نیروی انتظامی در شناسایی و کشف انواع جرایم، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به دستگیری هنجارشکنان و همچنین برخورد قانونی با آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

کشف 260 میلیون ریال کالای قاچاق در شازند

فرمانده انتظامی شازند با اشاره به کشف 260 میلیون ریال کالای قاچاق در شازند گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان شازند روز گذشته در عملیات‌هایی جداگانه چهار محموله کالای قاچاق را در محورهای مواصلاتی این شهرستان شناسایی کردند.

سرهنگ بیژن جنتی افزود: در تمهیدات اجرایی پلیس هر چهار محموله قاچاق شناسایی و متوقف شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروها 280 کاپشن، 230 تخته پتو، 2 هزار و 880 آبمیوه، دو دستگاه تلویزیون و دو دستگاه ماشین لباسشویی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند با اشاره به این که ارزش محموله‌های مکشوفه 260 میلیون ریال است، گفت: هر چهار راننده خودروهای توقیفی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف البسه غیر بهداشتی قاچاق در اراک

رئیس پلیس امنیت عمومی استان مرکزی با اشاره به کشف البسه غیربهداشتی قاچاق در اراک گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف و با توجه به خطرات بهداشتی متصور در برخی از البسه قاچاق، طرح نظارت و کنترل بر اصناف شهر اراک توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

سرهنگ محمد عباسی افزود: در این زمینه روزگذشته از تعدادی از واحدهای صنفی بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه‌سازی متصدیان واحدها در محل اقدام شد.

وی تصریح کرد: در روند این بازرسی‌‌ها از یک واحد صنفی فعال در عرصه تولید و عرضه لباس‌های خارجی غیربهداشتی قاچاق، 700 دست انواع لباس قاچاق و غیر بهداشتی به ارزش 100 میلیون ریال کشف و صاحب واحد صنفی متخلف پس از تشکیل پرونده، به اداره تعزیرات در راستای برخورد قانونی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان مرکزی با اشاره به تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.

کد خبر : ۳۹۷۳۸۰