خبرگزاری کار ایران

در ارتفاعات امجک صورت گرفت؛

نجات 7 کوهنورد توسط امدادگران هلال احمر تفرش

7 کوهنورد پس از شش ساعت عملیات شبانه امدادگران هلال احمر تفرش در ارتفاعات کوه امجک نجات یافتند.

به گزارش ایلنا از استان مرکزی، مجید حسین جمال رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش با اشاره به انجام شش ساعت عملیات شبانه برای نجات جان 7 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوه امجک واقع در ۶۳ کیلومتری شمال غرب تفرش گفت: در ساعت 22 روز جمعه نهم بهمن ماه خبری مبنی بر مفقود شدن 7 کوهنورد در ارتفاعات کوه امجک به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات های اضطراری جمعیت هلال احمر اعلام شد که به محض دریافت موقعیت حادثه و هماهنگی های لازم نیروهای‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

حسین جمال افزود: کوهنوردان مفقود شده پس از پیمایش غار امجک و بیرون آمدن از غار با تاریکی شب روبرو شده بودند و به دلیل نداشتن تجربه کافی و سرمای هوا و گم کردن مسیر مشکل شدند.

وی تصریح کرد: پس از تماس تلفنی و در خواست کمک کوهنوردان، بلافاصله تیم کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش متشکل از 5 نفر امدادگر و یکدستگاه خودروی کمکدار به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش ادامه داد: پس از ۶ ساعت عملیات جستجو و نجات در یکی از دیواره‌های دره سلطان امجک دو نفر از کوهنوردان که دچار سرمازدگی، هیپوترمی و ضعف و بی‌حالی شدید شده بودند و در وضعیت نامناسب روحی وجسمی قرار داشتند، پس از انجام اقدامات درمانی به پایین کوه انتقال و سپس به مرکز درمانی منتقل شدند و 5 نفر از حادثه دیدگان دیگر که مسیر را گم کرده بودند اسکان اضطراری یافتند.

کد خبر : ۳۴۲۴۶۹