خبرگزاری کار ایران

حمیدی رئیس دانشگاه اراک:

حلقه مفقوده ارتباط صنعت ودانشگاه باید با تدبیر دولت شناسایی شود

کد خبر : ۱۵۰۸۶۴

وجود یک حلقه گمشده بین مراکز علمی و صنعتی در جامعه کاملا مشهود است.

اراک - ایلنا: وجود یک حلقه گمشده بین مراکز علمی و صنعتی در جامعه کاملا مشهود است.
به گزارش ایلنا رئیس دانشگاه اراک ضمن بیان این مطلب گفت: یافتن این حلقه مفقوده با مدیریت و تدبیر دولت قابل انجام است بنابراین باید پژوهش‌ها تقاضا‌ محور و مروج فرهنگ ارتباط صنعت با دانشگاه باشد.
سعید حمیدی با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت نیروهای متخصص، با اخلاق، با فرهنگ و متعهد است افزود: تولید علم و تبدیل آن به فن آوری از وظایف دانشگاه است که با تلاش‌های انجام شده در سال ۲۰۱۳ ایران با ۲۵ هزار و ۹۰۰ مقاله علمی رتبه نخست را در منطقه به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به اینکه این تعداد مقاله علمی قریب به یک و نیم درصد از مقالات علمی دنیاست، اضافه کرد: تولید مقاله‌های علمی بخشی از فعالیت‌های دانشگاه است و کاربردی کردن آن بخش دیگری است که نیازمند توجه است بنابراین زمینه برای تولید و بهره‌برداری از مقالات علمی باید فراهم شود.
وی بر لزوم افزایش اعتبارات تاکید کرد وادامه داد: یک تا سه درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پژوهش اختصاص داشته و باید برای مراکز تحقیقاتی استان هزینه شود.
رئیس دانشگاه اراک با تأکید بر اینکه پژوهش در زمینه‌های مختلف باید از دانشگاه پیگیری شود، اظهارکرد: کشورهای توسعه‌یافته با اعتبارات پژوهشی و اختراعات علمی پیشرفت‌های مطلوب کسب کرده‌اند.
وی همچنین از برگزاری سمینار آسیب‌شناسی ارتباط صنعت و دانشگاه در تابستان سال آتی خبر داد و گفت: این سمینار به بیان مسایل مربوط به روابط صنعت و دانشگاه و نزدیکی مراکز علمی و پژوهشی به مراکز صنعتی می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز