خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خبر داد؛

مصرف 12 هزار تُن گاز مایع در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۴۸

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع حدود 12 هزار تُن گاز مایع در این استان مصرف شده است، گفت: در این استان مصرف گاز مایع ماهانه 1400 تُن تا 1500 تُن است که در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خودرو و خانگی مصرف می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید جمشیدی با اشاره به اینکه سهمیه گاز مایع خانوارها 44 کیلوگرم است، افزود: قیمت یارانه‌ای مصوب به ازای هر 11 کیلوگرم گاز مایع 297 هزار ریال است و گاز مایع با نرخ آزاد عرضه نمی‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی جزء استان‌های سبز کشور در پوشش گاز طبیعی است. اما در این میان کمتر از 2 درصد از جمعیت استان به گاز طبیعی دسترسی ندارند و برای مصرف پخت و پز باید در پوشش گاز مایع قرار گیرند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی اظهار داشت: سامانه سدف برای ثبت‌نام دریافت گاز مایع راه‌اندازی شده است. این سامانه که با تلاش 2 ساله در کشور راه‌اندازی شد مختص متقاضیان واجد شرایط برای دریافت گاز مایع است و این افراد باید برای دریافت سهمیه در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

جمشیدی به متقاضیان واجد شرایط برای دریافت گاز مایع اشاره داشته و تصریح کرد: خانوارهایی که دسترسی به گاز طبیعی ندارند و مشاغلی که به گاز مایع برای فعالیت خود نیازمند هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی بیان داشت: در بخش مشاغل، معرفی افرادی که گواهی مهارت دارند از طریق اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، همچنین افراد دارای شماره صنفی نیز می‌توانند با این شماره ثبت‌نام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی تأکید کرد: افرادی که به هر دلیلی نتوانستند پروانه‌ کسب یا جواز تجارت دریافت کنند، نیز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان دریافت کد موقت و ثبت‌نام را دارند.

جمشیدی به فرایند صادرات گاز مایع به سایر استان‌های کشور اشاره کرده و ابراز داشت: مازاد تولید گاز مایع شرکت به استان‌های همجوار به ویژه غرب کشور که درصد بیشتری از خانوارها در پوشش گاز مایع هستند، صادر می‌شود.

وی به تعداد ماشین آلاتی که در استان در حوزه پخش فرآورده‌های نفتی فعالیت دارند اشاره داشته و اضافه کرد: بیش از 800 نفتکش در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی در راستای انتقال این فرآورده‌ها فعالیت دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز