خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان:

2145 زندانی در استان مرکزی از ارفاقات قانونی استفاده می‌کنند / 372 زندانی دوران مجازات خود را با پابند الکترونیکی می‌گذرانند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۵۶۹

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی گفت: سال گذشته 2145 ارفاق قانونی شامل 563 نفر زندانی مشمول عفو، 632 نفر زندانی مشمول تخفیف، 218 نفر زندانی مشمول آزادی مشروط، 277 نفر زندانی مشمول تعلیق مجازات و 144 نفر زندانی مشمول تخفیف مجازات در این استان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اسلام‌خواه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: در سال جاری 372 نفر از زندانیان این استان، دوران مجازات خود را با استفاده از پابند الکترونیکی می‌گذرانند. همچنین سال گذشته نیز 241 نفر زندانی استان از طریق پابند الکترونیکی کنترل شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی جرائم در استان مرکزی با 15.54 درصد مربوط به موادمخدر است، ادامه داد: در خصوص جرائم غیرعمد نیز 326 نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد استان با پرداخت 70 میلیارد ریال کمک ستاد دیه آزاد شدند و در سال جاری نیز 65 نفر با کمک ستاد دیه به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی اظهار داشت: در بازه زمانی 3 ماه ابتدایی سال جاری 203 نفر از زندانیان استان مرکزی، در حوزه حرفه‌آموزی شرکت کردند که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد افزایش دارد.

اسلام‌خواه تصریح کرد: سال گذشته 2825 نفر زندانی در دوره‌های مهارت زندگی شرکت کردند و در 3 ماه ابتدایی سال جاری نیز 1113 زندانی این آموزش‌ها را فرا گرفتند. همچنین در 3 ماه نخست سال جاری 157 نفر از زندانیان در دوره نهضت سوادآموزی شرکت کردند.

وی بیان داشت: در 3 ماهه نخست سال جاری برای 917 نفر از زندانیان محکوم به اشتغال در خارج زندان، فرصت شغلی فراهم شد. در این بازه زمانی به زندانیان شاغل در حوزه کارگاهی 48 میلیارد ریال بابت دستمزد پرداخت شد. سال گذشته نیز 714 نفر از زندانیان استان معادل 68 درصد به کار در حوزه اشتغال کارگاهی محکوم شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی تأکید کرد: این اداره‌کل در حوزه بهداشت و درمان 14 خدمات ارائه کرده است که بخش عمده این خدمات شامل 250 روانشناسی، 56 هزار ویزیت، 1786 ویزیت تخصصی، 1502 روان‌پزشکی و 2081 خدمات دندانپزشکی است.

اسلام‌خواه ابراز داشت: 925 نفر از زندانیان استان مرکزی برای درمان به خارج از زندان اعزام شدند و 327 زندانی نیز در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان بستری شدند. در حوزه واکسیناسیون نیز 5987 تزریق واکسن‌های آنفلوآنزا، هپاتیت و کرونا برای زندانیان انجام شده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز