خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان مرکزی:

سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور محقق نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۹۱۶

رئیس اتاق تعاون استان مرکزی با بیان اینکه تلاش برای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور یک ضرورت است، گفت: قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی به ویژه ماده 9 فصل سوم آن، تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور تا پایان سال 93 بوده که این فرایند انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خسروبیگی به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: بنابر آمارهای متعدد اعلام شده از سوی نهادهای مسئول ، سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور بین 5 تا 9 درصد است.

وی ادامه داد: این در حالی است که توانمندی بالقوه‌ای در بخش تعاون کشور وجود دارد و نمونه بارز آن در استان مرکزی نیز به وضوح مشاهده می شود. این فرایند نیاز به اجرای قوانین داشته و بالفعل کردن توانمندی بخش تعاون و استفاده بهینه از پتانسیل موجود در این بخش راهگشای موانع پیش رو است.

رئیس اتاق تعاون استان مرکزی اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم نظام اقتصادی کشور بر اساس اصل 43 و 44 قانون اساسی، بخش تعاون است که با پویایی این بخش از اقتصاد کشور می‌توان بخش قابل توجهی از مسائل اقتصادی مبتلابه کشور را حل کرد و در ایجاد اشتغال پایدار اقشار مختلف جامعه گام های بلندی برداشت.

خسروبیگی تصریح کرد: ظرفیت بسیار بالای اتاق تعاون در ارائه تمام خدمات مورد نیاز، از قبیل صدور کارت بازرگانی و صدور گواهی مبداء برای فعالیت اقتصادی استان مرکزی و در حوزه صادرات و واردات و صدور ضمانت نامه برای متقاضیان سرمایه گذاری در بخش تعاون است.

وی بیان داشت: اتاق تعاون در راستای نظارت بر مجامع و انتخابات در چارچوب قانون به لحاظ حفظ حقوق تمام اعضای تعاونی و اتحادیه‌ها، از نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط، حضور فعال در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، صدور گواهی فعالیت و بسیاری خدمات دیگر آمادگی دارد.

رئیس اتاق تعاون استان مرکزی تأکید کرد: 250 هزار نفر از ساکنین استان مرکزی عضو تعاونی‌های استان مرکزی هستند و اهمیت بخش تعاون فارغ از مسائل اقتصادی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه است. در این راستا می‌طلبد تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به این بخش توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز