خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران:

روزانه هفت هزار و ۵۰۰ تن زباله در تهران تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۵۹

سرانه هر نفر در تولید زباله ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم است، اما مسئله مهم‌تر پسماندهای بیمارستانی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران گفت: بارگذاری جمعیت و فعالیت در این کلان شهر بسیار بیشتر از اکوسیستم است و این هوا و خاک برای زندگی این همه انسان و فعالیت آنها کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین بازگیر در جلسه شورای اداری شهرستان تهران درباره وضعیت محیط زیست این شهرستان گفت: اهمیت آب و خاک و تنوع زیستی بر کسی پوشیده نیست و ما در مقابل محیط زیست تکالیفی داریم که بخشی از آن اخلاقی است.

وی گفت: علاوه بر سفارش بر حفظ محیط زیست در آیات و روایات، قانونگذاران حفظ محیط زیست را وظیفه عمومی دانسته‌اند و در سند چشم انداز نیز به این موضوع پرداخته شده است.

بازگیر افزود: تهران به عنوان یک کلان شهر سکونت‌گاهی است که علاوه بر حریم ۲۲ گانه مناطق آن شهرهایی در اطرافش وجود دارد که دارای اهمیت است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تهران گفت: بارگذاری جمعیت و فعالیت در این کلان شهر بسیار بیشتر از اکوسیستم است و این هوا و خاک برای زندگی این همه انسان و فعالیت آنها کافی نیست.

وی از آلودگی هوا، ‌آلودگی صوتی، ‌آلودگی آب، وضعیت مدیریت پسماند‌ها و قاچاق حیات وحش به عنوان مشکلات اصلی محیط زیست تهران نامبرد و گفت: مقصد نهایی همه باندهای متخلف حیات وحش، شهر تهران است. اگر سنجاب زاگرس و خیلی از پرندگان کمیاب کشور شکار یا زنده گیری می‌شوند برای فروش آن‌ها در بازارهای تهران است و اگر تنها ده درصد این موضوع تحت کنترل باشد، بخش عمده‌ای از زیست‌گاه‌ها حمایت خواهد شد.

بازگیر گفت: آلودگی در تهران مانند جزیره‌ای است که در بالای سرآن قرار دارد و از دو منبع ثابت و متحرک تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منابع ثابت باید بهینه‌سازی و استانداردسازی شود، افزود: یکی از راهکار‌ها برای کاهش آلودگی در تهران جابجایی مراکز تولید آلودگی در تهران است و مهم‌ترین تکلیف محیط زیست شناسایی و برخورد با مراکز آلاینده است اما بانک مناسبی درباره این موضوع وجود ندارد.

بازگیر درباره آلودگی آب در تهران نیز گفت: تهران یک سوم میزان بارندگی دنیا را دارد، اما سرانه مصرف در آن سه برابر است محصولات کشاورزی را می‌توان با ۴۰ میلیارد مترمکعب آب تولید کرد اما با ۲ برابر این میزان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه هفت هزار و ۵۰۰ تن زباله در تهران تولید می‌شود، گفت: سرانه هر نفر در تولید زباله ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم است، اما مسئله مهم‌تر پسماندهای بیمارستانی است و در این میان نقش دانشگاه علوم پزشکی از اهمیت بیشتری برخودار است، چرا که نحوه پسماند تنها ده درصد از بیمارستانهای پزشکی مشخص است و لازم است در این باره برنامه ریزی شود.

عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز گفت: محیط زیست مربوط به همه است، از سازمان تبلیغات گرفته تا مربیان مدرسه باید برای حفظ آن تلاش کنند.

وی گفت: پیشنهادی که می‌توان برای این موضوع داد، برگزاری جلسات هفتگی در موضوع محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص آب تهران هیچ مشکلی نداریم و مشکلات گذشته رفع شده است، افزود: در جلسات شورای بهداشت راهکارهای لازم برای این موضوع در نظر گرفته شد و همچنین درباره سبزی‌کاری‌ها نیز مشکل آلودگی وجود ندارد، اما بی‌توجهی به این مسئله وضعیت را کاملا تغییر خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به تنظیم بودجه فرمانداری با کمترین وابستگی به فروش نفت گفت: توانستیم در سال گذشته تورم را کنترل کرده و آن را به ۱۸ درصد برسانیم و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت. همچنین بهتر است اداره‌ها و سازمان‌ها در پایان سال به کارمندان خود توجه کنند و اضافه‌کاری و طلب کارمندان پرداخت شود چرا که به پایان سال نزدیک هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز