خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان میراث‌فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیته منحل شده پژوهش‌ و حفاظت از سنگ‌نبشته‌ها احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۶۰

فعالیت‌های این کمیته‌ در دوره قبل متوقف شده بود و اکنون مقرر شده است که این کمیته مجددا کار خود را آغاز کند.

معاون میراثفرهنگی، سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تشکیل مجدد کمیته پژوهش و حفاظت از سنگ نبشته‌های کشور خبر داد.

محمدحسن طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: در گذشته کمیته‌ای برای مطالعه دقیق و پژوهش بر روی سنگ‌نبشته‌ها و نقش برجسته‌ها و پیگیری بحث‌های مربوط به مراقبت و پیشگیری از آسیب آنها در سازمان میراثفرهنگی وجود داشت که در دوره قبل فعالیت‌هایش متوقف شده بود و اکنون مقرر شده که این کمیته مجددا کار خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: قصد داریم که در این کمیته علاوه بر پرداختن به موضوعات حفاظتی، آسیب‌شناسی و بررسی دقیق و به روز سنگ نبشته‌ها و نقش برجسته‌ها از تجربیات دیگر کشور‌ها در این زمینه نیز بهره ببریم.

معاون میراثفرهنگی کشور افزود: مهم‌ترین تهدید موجود برای سنگ نبشته‌ها عوامل طبیعی است، که این مساله کار را بسیار دشوار و نیازمند بررسی‌های دقیق، مداوم، همراه با کار آزمایشگاهی و میان رشته‌ای و اقدامات محتاطانه می‌کند به طوری که برای هر اثر مطالعه ویژه‌ای باید صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز