خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان تهران:

۸۰ درصد صنایع تهران سیستم پایش فاضلاب ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۷۷

«همه صنایع در استان تهران باید تا پایان سال ۹۳ از سیستم آن لاین پایش فاضلاب برخودار باشند / براساس شاخص‌های صنایع آلاینده ۲۴۰ صنعت آلاینده در استان تهران وجود دارد.»

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: درحال حاضر تنها ۲۰درصد صنایع در استان تهران دارای شبکه پایش آن لاین فاضلاب هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «هادی حیدر‌زاده» در مراسم افتتاح رسمی تسویه خانه شرکت شیمی دارویی دارو پخش که ظهر امروز برگزار شد اعلام کرد: استان تهران با مشکلات جدی زیست محیطی مواجه است به طوری که ۳۰درصد صنایع کشور در تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: این حجم بالای صنایع آلودگی‌ها و مشکلات فراوانی را در بحثمحیط زیست موجب شده و همین با عثمی‌شود تا ملزم شویم که وضعیت زیست محیطی موجود را مدیریت کنیم.

حیدر‌زاده بحثایجاد و راه‌اندازی شبکه تصویه فاضلاب را مهم‌ترین رکن نظام مدیریت زیست محیطی صنایع استان تهران برشمرد وتاکید کرد: اداره کل محیط زیست استان تهران به طور جد پیگیر اجرای این مهم است.

به گفته مدیر کل محیط زیست استان تهران همه صنایع در استان تهران باید تا پایان سال ۹۳ از سیستم آن لاین پایش فاضلاب برخودار باشند. و درصورتی که پس از این مدت صنعتی تصویه خانه فاضلاب یا سیستم پایش آن لاین نداشته باشند طبق قانون رفتار شده و حتی تعطیل خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین شرکتهایی براساس تعهد خود در مدت زمان اعلام شده نسبت به راه اندازی این سیستم‌ها اقدام کنند حمایت خواهند شد.

حیدر‌زاده در مورد این حمایت‌ها توضیح داد: یکی از این حمایت‌ها این است که هزینه‌هایی که صرف ساخت تصویه خانه شده است جز سهم یک در هزار فروش صنایع شده و به این صورت معاف از پرداخت مالیات زیست محیطی خواهند شد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران خاطز نشان کرد: براساس شاخص‌های صنایع آلاینده ۲۴۰ صنعت آلاینده در استان تهران وجود دارد البته چنانچه آلودگی‌ها به صورت نقطه‌ای مورد نظر قرار گیرد این تعداد بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز