خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

برگزاری دوره مدیریت محیط زیست ویژه مدیران از ابتدای سال ۹۳ / آموزش جوامع محلی در حوزه محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۹

برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی محیط زیست اقدام به برگزاری چند مناظره درباره موضوع‌های مهم و بحثبرانگیز محیط زیستی کرده‌ایم و از تمام فعالان و دوستداران محیط زیست هم دعوت می‌کنیم به طور جدی و مشتاقانه در این مناظره‌ها شرکت کنند.

ایلنا: مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دوره‌های آموزشی محیط زیست ویژه مدیران کشور به مدت ۱۲ ساعت توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست متناسب با سطوح دانش مدیران از سال ۹۳ اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، " محمد درویش " درباره برگزاری دوره‌های مدیریت محیط زیست ویژه مدیران کشور اظهار داشت: بنا به پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، تفاهم نامه‌ای تنظیم شده است که در قالب آن دوره آموزشی محیط زیست ویژه مدیران کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس نیاز است در گام نخست یک محتوای آموزش برای سه سطح مدیران ارشد، میانی و پایه تهیه شود تا مطابق آن مرکز آموزش مدیریت دولتی این دوره‌ها را برگزار کند. در همین راستا کار تهیه کتاب آموزشی و سرفصل‌های آن آغاز شده است و باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال ۹۳ آماده توزیع شود.

درویش خاطر نشان کرد: این دوره‌های آموزشی به مدت ۱۲ ساعت توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی متناسب با سطوح دانش مدیران کشور اجرا خواهد شد.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با مهم ارزیابی کردن این دوره‌های آموزشی برای آگاهی بخشی به مدیران کشور، تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه محیط زیست موجب کم توجهی و بی‌عنایتی می‌شود، به دلیل ناآگاهی و نبود آموزش‌های لازم است و به ندرت می‌بینم کسی بخواهد از روی عناد ملاحظات محیط زیستی را در نظر نگیرد زیرا ملاحظات محیط زیستی با کیفیت زندگی انسان‌ها در ارتباط است و نیاز به آموزش دارد.

آموزش جوامع محلی از طریق تشکل‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های زیادی برای آموزش همگانی و توانمند سازی تشکل‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست داریم که در قالب دو حوزه یکی توانمند سازی خود تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی و دوم با کمک آنهایی که توانمند شده‌اند برای آموزش جوامع محلی برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که امیدواریم در طول سالهای آینده و با تامین اعتبارات لازم اجرایی شود.

تفاهم نامه راه اندازی مدارس جامع محیط زیست در حال نهایی شدن

درویش یادآور شد: افزون بر آن با همکاری آموزش و پرورش نیز مشغول نهایی کردن تفاهم نامه‌ای برای راه اندازی مدارس جامع محیط زیست هستیم. زیرا حدود ۱۸ میلیون دانش آموز نقش موثری هم بروی خانواده‌های خود و هم در مدیریت آینده کشور دارند و باید بتوانیم به این ترتیب ظرفیت سازی خوبی در این حوزه داشته باشیم.

برپایی مناظره‌های داغ زیست محیطی در نمایشگاه بین المللی محیط زیست

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: برای نخستین بار در این نمایشگاه اقدام به برگزاری چند مناظره درباره موضوع‌های مهم و بحثبرانگیز محیط زیستی کرده‌ایم و از تمام فعالان و دوستداران محیط زیست هم دعوت می‌کنیم به طور جدی و مشتاقانه در این مناظره‌ها شرکت کنند.

وی افزود: همچنین فرصتی هم برای پرسش و پاسخ با حضور رسانه‌ها گذاشته‌ایم تا معضلات زیست محیطی را مانند بحثشکار، دستکارهای ژنتیکی، آلودگی هوا، مدیریت منابع و بحران خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها در این چند روز نمایشگاه از طریق استادان به بحثبگذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز