خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس کلنگ خط 2 مترو قم را به زمین می‌زند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۶۱

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری مراسم آیین شکرانه اتمام حفاری خط A مترو قم و کلنگ‌زنی خط B مترو قم با حضور رئیس مجلس و نمایندگان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عابدی خرسند با اشاره به اتمام حفاری مکانیزه خط A مترو اظهار داشت: این خط پس از شروع از شهرک کامکار از مسیرهای میدان شهید مطهری، سه راه بازار، خیابان شهید دل آذر و میدان ولی عصر(عج) به جمکران منتهی می‌شود.

وی با اشاره به اتمام حفاری تونل خط A مترو گفت: 10.5 کیلومتر این مسیر در قالب مکانیزه با استفاده از دستگاه TBM حفاری شده که با تلاش شبانه‌روزی در هفته اخیر حفاری این خط به پایان رسید.

مدیرکل روابط عمومی و  بین‌الملل شهرداری قم از برگزاری آئین شکرانه اتمام حفاری خط  A مترو قم و کلنگ زنی شروع خط B مترو قم در روز سه شنبه 28 دی ماه امسال خبر داد و افزود: این مراسم با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،  نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار قم و جمعی از مدیران استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین کلنگ خط B مترو قم نیز با حضور رئیس مجلس به زمین زده می‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه پس از خارج شدن از میدان ولی عصر، برای شروع حفاری خط B در پردیسان مستقر می‌شود، البته خروج و مکان‌یابی دستگاه در پردیسان چند ماهی زمان نیاز دارد.

عابدی عنوان کرد: خط B مترو شامل مسیرهایی پردیسان، میدان مصلی، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.

وی یادآور شد: مترو یکی از پروژه‌های مهم قطار شهری قم محسوب می‌شود که تکمیل کامل آن گامی در پیشبرد اهداف حمل‌ونقل و کاهش ترافیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز