خبرگزاری کار ایران

خجسته در نطق میان دستور:

مردم خواستار برخورد قاطع سران قوا با اختلاس های بانکی و اداری هستند

کد خبر : ۲۳۷۸۷۰

مردم همواره خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌های اداری و بانکی و برخورد توسط روسا و مسئولان قوای سه‌گانه که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مردم خواستار برخورد قاطع سران قوا با اختلاس های بانکی و اداری هستند.

به گزارش ایلنا، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس امروز در جلسه علنی چهارشنبه ۱۰ دی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تاکید براینکه مشکلات معیشتی معلمان بر کسی پوشیده نیست، گفت: بی توجهی به مشکلات معیشتی قشر معلمان افت شدید کیفیت نظام تعلیم و تربیت را نیز به دنبال دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم همواره خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌های اداری و بانکی و برخورد توسط روسا و مسئولان قوای سه‌گانه که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، هستند.

متن کامل نطق نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

با درود و صلوات بر پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(صلی الله و علیه و اله) و آخرین ذخیره الهی حضرت ولی عصر(عج) و اهداء سلام به روح پاک و مطهر معمار کبیر انقلاب و شهدای ایران اسلامی و آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ضمن تسلیت و تعزیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و نیز تبریک آغاز سال نو میلادی به هموطنان مسیحی بر خود فرض می دانم حضور امت سترگ، صبور و با بصیرت میهن عزیزمان از حماسه بزرگ ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا نهم دیماه امسال که بیش از نیم قرن با یاری رهبری انقلاب توطئه ها و فتنه های استکبار جهانی را با پایمردی و ایستادگی نقش بر آب نموده اند درود و تهنیت بفرستم.

امروز دنیا به این باور رسیده است که انقلاب اسلامی الگوی بی بدیل بیدرای اسلامی است و هیچ نوع تحریم، تهدید و ترور، زور و تزویر، توطئه و فتنه افکنی نمی تواند خللی در حرکت رو به رشد ایران اسلامی ایجاد نماید.

بنده به عنوان نماینده مردم شریف و ولایتمدار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان، فامنین و قهاوند از حضور حماسی و ماندگار مردم بیدار و همیشه در صحنه استان در نهم دی سال ۸۸ که با پیشگامی و هدایت مرجعیت عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله نوری همدانی و نیز امام جمعه محبوب همدان حضرت آیت الله محمدی در حمایت از حریم ولایت رقم خورد قدردانی نمایم و این حماسه مانا دیروز هم با صلابت و پرشکوه تداعی گر همان جوش و خروش بود.

در سال اقصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به نمایندگی از مردم عزیز از تمامی مسئولین درخواست می کنم که اهتمام و جدیت لازم را در تمامی بخشها برای رفع مشکلات مردم بعمل آورند لذا علیرغم تلاشهایی که صورت پذیرفته مردم حوزه انتخابیه مواردی را طرح و به طور جد خواستار پیگیری تا حصول نتیجه شده اند که بنده نیز در حد وسع خود به همراهی مجمع نمایندگان پیگیری خواهم کرد.

مردم خواستار مقابله با مفاسد اقتصادی و اختلاس های اداری و بانکی و برخورد توسط روسا و مسئولین محترم قوای سه گانه که همواره مورد تاکید رهبری معظم عزیز می باشد هستند و خواهان اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت اقتصادی و نیز روند فعالیتهای فرهنگی هستند و به ویژه از وزارت خارجه می خواهیم با توجه به مطالبات مردم در حصول نتیجه مذاکرات ۱ + ۵ بدون کمترین مسامحه و اغماض در حق ملت مذاکرات را با توجه به منویات رهبری معظم انقلاب پیش برده و حمایتهای قاطعانه ایران اسلامی را از کشورهای خط مبارزه با صهیونیسم و فرقه های تکفیری و سلفی اعلام دارند.

جا دارد از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که با هوشیاری و توانمندی حداکثری پیام آور امنیت و آرامش کشور عزیزمان هستند تشکر نموده و بطور اخص از عزیزان بسیج که برآمده از بطن جامعه بوده و حضور موثر و قابل توجهی در تمامی مراحل انقلاب داشته اند تقدیر نمایم.

همانگونه که مستحضرید سیاستهای کلی ایجاد تحول نظام آموزش و پرورش کشور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده و لازم است این امر مورد تاکید و توجه جدی دولت و مجلس قرار گیرد.

بی شک نقطه آغازین و لازمه این تحول باید حمایت همه جانبه از معلمان باشد چرا که باید بپذیریم آینده نظام در گرو توجه به آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد به منظور پیشرفت و توسعه پایدار کشور در ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

معلم به عنوان مهمترین رکن این نهاد اثرگذار، عامل اصلی نهادینه کردن نگرش و بینش فرزندان میهن اسلامی در بهترین دوره زندگی آنان است. و تربیت شهروند مطلوب، متعهد، خداجو، با تقوی، کارآمد و با اعتماد به نفس به نظام مردم سالاری دینی توسط مردم صورت می گیرد، لذا سرمایه گذاری برای تربیت و حفظ شان و منزلت معلم و تامین آسایش روحی و رفاه و معیشتی وی به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد.

مشکلات معیشتی معلمان بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت این اقشار متناسب با رسالتی که دارند تامین نمی شوند و متاسفانه این مسئله نه تنها روز به روز آنها را بی انگیزه و فرسوده می کند بلکه افت شدید کیفیت نظام تعلیم و تربیت را نیز به دنبال دارد. بی تردید ادامه این روند علاوه بر اینکه از رشد و توسعه علمی کشور می کاهد بلکه سبب می شود تا نظام آموزشی از خلاقیت و نوآوری بازماند.

امروز معلمان دغدغه معیشت دارند و بعضا مجبورند با کارکردن در مشاغل دیگر همچون کار در تولیدی، فروشندگی، مشاور املاک مسکن و حتی مسافرکشی و سایر فعالیتهای اقتصادی زندگی خویش را تامین کنند.

بنده در دیدارهایی که با معلمان داشته ام، هیچ کدام از شرایط فعلی راضی نبوده و معتقدند وعده های داده شده هیچ گاه بطور کامل رنگ واقعیت به خود نگرفته و هر بار به فراموشی سپرده شده است. مدتهاست که اغلب معلمان با ذهنی خسته و مشوش در کلاس درس حاضر شده و قطعا پایین بودن انگیزه و علاقه معلمان برای حضوری فعال، شاداب و موثر در کلاسهای درس به آینده کشور لطمه خواهد زد.

اما با وجود تمام دغدغه هایی که نسبت به تامین مخارج خود دارند همچون زمان پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دفاع مقدس در مسیر نورانی شهدا و دفاع از ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از ولایت در صحنه حاضر بوده و حداکثر تعهد و توان خود را برای آموختن به دانش آموزان به کار می گیرند اما واقعیت این است که عدم توجه به معلمان به آینده نظام تعلیم و تربیت آسیب جدی وارد می کند.

بنابراین اینجانب موارد ذیل را از دولت و مجلس و همه مسئولان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش خواستارم:

پیگیری مطالبات به حق و بجای معلمان در اجرایی شدن سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده در همه ابعاد بویژه بند ۲ مبنی بر ارتقا ء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری همه دستگاهها و بند ۳/۳ مبنی بر اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه آنان برای خدمت مطلوب با اقدامات فرهنگی، تبلیغی و خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان

تغییر نگرش و نگاه همه مسئولان ارشد نظام به آموزش و پرورش به عنوان کلید رشد وتوسعه جامعه و باور این که صرف هزینه برای آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، سرمایه گذاری برای توسعه زیربنایی کشور و لزوم پشتیبانی همه دستگاهها از آموزش و پرورش براساس فرمایش مقام معظم رهبری

تصویب لایحه نظام رتبه بندی و جذب معلمان با رفع کامل اشکالات و نواقص آن در راستای افزایش منزلت و ارتقای جایگاه علمی و اجتماعی معلمان عزیز

از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه دولت است همواره بحرانهای مالی و کسری اعتبار مانع بزرگی برای تهیه برنامه های بلند مدت و آینده نگر در این نهاد بوده که می طلبد دولت و مجلس نگاه ویژه ای در تصویب و تخصیص بودجه های آموزش و پرورش داشته باشند تا ضمن رفع دغدغه فرهنگیان، عدالت آموزشی در همه مناطق کشور تامین و کیفیت آموزشی و پرورشی افزایش یابد.

به تمامی مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکید می گردد با تمرکز بر برنامه ریزی برای تحقق ماموریت های نظام تعلیم و تربیت از جناح بندی های سیاسی در عزل و نصب ها و تصمیم گیریها و خذف نخبگان بشدت پرهیز نمایند.

بی تردید تمام اقشار و آحاد جامعه که فرزندان و حاصل زندگی خود را برای تربیت نسل آینده به معلمان سپرده اند خواستارند تا مشکلات معلمان برطرف شده تا در کمال آرامش و آسودگی خاطر حضوری فعال و شاداب و موثر در مدارس داشته باشند.

ماهیانه چندین میلیارد تومان از حقوق معلمان به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می گردد که متاسفانه خدمات رفاهی مناسبی از طرف این صندوق به معلمان را در پی نداشته است.

توجه ویژه به کیفیت بخشی آموزش از طریق رفع مشکلات فضاهای آموزشی، تامین تجهیزات مدارس، هنرستانها و تامین سرانه کافی برای اداره مدارس

توجه به وضعیت معیشت، درمان و بیمه های بازنشستگان و پرداخت پاداش پایان خدمت آنان و تدوین برنامه هایی برای تکریم ویژه از بازنشستگان عزیز

قشر عزیز ایثارگر بایستی معوقات خود را بموقع دریافت کنند و ضمن تاکید بر حفظ کرامت انها انتظار میرود طرح جامع ایثارگران بطور کامل اجرایی گردد.

علی رغم اینکه استان همدان درخصوص درآمد جزء استانهای کم درآمد بوده و فشار تورم نیز بر مردم مضاعف می باشد افزایش درآمد مالیاتی به ۵۰ درصد به عنوان سومین استان کشور نارضایتی شدید مردم را بدنبال داشته که لازم است سریعا مورد بازنگری قرارگرفته و متناسب با تورم واقعی به وضعیت معیشتی همه آحاد جامعه بویژه قشر آسیب پذیر تدابیری اندیشیده شود.

ضمن تقدیر و تشکر از وزارت محترم بهداشت، تسریع در تخصیص اعتبارات پیش بینی شده جهت تجهیز و تکمیل بیمارستان فرشچیان همدان به عنوان بزرگترین بیمارستان قلب در غرب کشور و نیز تامین تجهیزات سایر بیمارستانها و مراکز درمانی استان مورد انتظار است.

مساجد در اسلام علاوه بر کارکرد عبادی کارکردهای متنوع و مختلفی در حوزه های فرهنگی، تبلیغی و هنری دارند که کانونهای فرهنگی وهنری مساجد در این راستا فعالیت می کنند در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰۰ کانون در کشور و ۵۰۰ کانون در همدان به عنوان سنگرهای انقلاب در مقابله با جنگ نرم دشمن ایفای نقش می کنند که با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری لازم است همه نمایندگان از این مراکز قاطعانه حمایت کرده و دولت نیز در گسترش و کیفیت بخشی به این مراگز قدمهای اساسی و جدی بردارد.

تاکید بر ایجاد سایت اداری در شهر همدان با توجه به موقعیت گردشگری شهر و از طرفی لزوم دسترسی آسان مردم و شهروندان به خدمات اداری و همچنین تاکید بر تخصیص بودجه های مصوب برای توانمند سازی مناطق حاشیه شهر و ارتقای کیفیت زندگی مردم در این مناطق

از وزارت علوم درخواست می گردد نسبت به افزایش بودجه دانشگاهها و تامین اعتبار احداثمرکز همایشهای بین المللی بوعلی همدان اقدام نماید.

همدان از نظر اشتغال مشکلات عدیده دارد که در جهت رفع معضل بیکاری جوانها و ایجاد اشتغال پایدار نیازمند عزم جدی دولت و مسئولان می باشد.

با توجه به اینکه همدان یکی از قطبهای مهم گردشگری کشور محسوب می شود پیرو تاکیدات قبلی نیازمند توجه در تکمیل زیرساخت ها از جمله آزادراه ساوه به همدان، راه آهن، فرودگاه و احداثکنارگذرهای غربی وشرقی می باشد که تسریع در تخصیص بودجه ها و عملیات اجرایی مورد تاکید می باشد.

با توجه به بحران آب در استان همدان پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان که از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ می باشد و می بایست درسال ۸۹ به بهره برداری می رسید متاسفانه تاکنون به بهره برداری نرسیده، فلذا از وزیر محترم نیرو انتظار اقدام جدی و عاجل دارد.

با عنایت به درخشش جوانان و نوجوانان همدانی در عرصه های جهانی و ملی ورزش انتظار حمایت جدی دولت از تیمها و هیات های ورزشی را داریم بویژه تیمهای فوتبال پاس و الوند همدان که با مشکلات مالی فراوان روبرو هستند.

کشاورزان همدان که سهم عمده ای در تولید دارند نیازمند حمایت ویژه بوده و لازم است ضمن کمک به تامین آب از طریق آبیاری نوین، پرداخت تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان و صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد که قطعا در افزایش سهم اشتغال جوانان موثر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز