خبرگزاری کار ایران

حسین نیاز آذری در گفت و گو باایلنا؛

رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، بستگی به پاسخ وی به دغدغه مجلس دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۲۴

مجلس ۲۹۰ نمانیده دارد که هریک نظرات مختلفی دارند، احتمال رای اعتماد به گزینه جدید وزارت علوم هم بستگی دارد که وی بتواند به دغدغه ها مجلس توجه و به آنها پاسخ دهد. بحثلج بازی مطرح نیست دولت دیدگاه هایی دارد و مجلس هم مبانی را مد نظر دارد و در چارچوب وظایف قانونی خود عمل می کند و باید مبنا و شرایط به گونه ای پیش برود که منافع مردم حل و فصل شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۲۹۰ نمانیده دارد که هریک نظرات مختلفی دارند، احتمال رای اعتماد به گزینه جدید وزارت علوم هم بستگی دارد که وی بتواند به دغدغه ها مجلس توجه و به آنها پاسخ دهد.

حسین نیاز آذری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح امر به معرف که در مجلس در حال بررسی گفت: هنوز کلیت طرح در مجلس تصویب نشده اما طرح بسیار خوبی است که در راستای نگاه کلی نظام ومبانی اصولی نظام قرار دارد، اما اجرایی این طرح بسیار مهم و حیاتی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان ندارد این طرح مورد سو استفاده بعضی از جریان ها قرار و باعثایجاد تنش گردد، بیان کرد: این طرح وقانون به گونه ای است که از این لحاظ نگران کننده نیست مواد قانونی و بنده های قانونی در این موضوع در مجلس مورد توجه است و حساسیت لازم نسبت به آنها وجود داشته و دارد و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

این نماینده مجلس درباره تعامل دولت و مجلس به ویژه در بحثوزرات علوم گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان دیده بان ملت شریف ایران همواره برمبانی و مبادی اصولی انقلاب اسلامی حرکت می کند و در این راستا کمک حال دولت در راستای خدمت به مردم هم بوده است.

نیاز آذری اضافه کرد: این طبیعی و حق طبیعی است که براساس قانون اساسی که رئیس جمهورباید رای اعتماد وزرا را از مجلس بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که ادامه این وضعیت به ضرر جامعه علمی کشور است‌، آیا نباید دولت و مجلس در این باره به یک نظر توافقی برسند تصریح کرد: خدای نکرده بحثلج بازی مطرح نیست دولت دیدگاه هایی دارد و مجلس هم مبانی را مد نظر دارد و در چارچوب وظایف قانونی خود عمل می کند و باید مبنا و شرایط به گونه ای پیش برود که منافع مردم حل و فصل شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط تعامل دولت و مجلس بسیارخوب است و بین آنها هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد و امروز سرگرم کار بسیار ارزشمندی در بخش تنظیم مقرار مالی دولت هستند که سالهای سال نباید در بودجه می آمد و جنبه قانونی داشت که امروز این هماهنگی ها انجام گرفته، اما باید توجه داشته باشیم به هرحال اختلاف سلیقه طبیعی است اما نباید زیاد نگران کننده باشد.

نیاز آذری در پاسخ به این سوال که چرا مجلس نسبت یه سه وزارتخانه فرهنگ، علوم و آموزش و پرورش حساس است، خاطرنشان کرد: مجلس نسبت به تمام مصالح کشور حساس که آن شامل مجموعه وزارتخانه ها، دولت، قوه قضاییه و مردم است و درباره اصلا تقسیم بندی وجود ندارد و کلیت نظام را می بیند و براساس شرایط کشور حساسیت به خرج می دهد.

وی درباره واکنش منفی بعضی از نمایندگان در زمان معرفی نامزد جدید وزارت علوم و احتمال رای اعتماد آن دراین شرایط گفت: مجلس ۲۹۰نمانیده دارد که هریک نظرات مختلفی دارند، احتمال رای اعتماد هم بستگی دارد که وی بتواند به دغدغه ها مجلس توجه کند و به آنها پاسخ دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در باره انتخابات آینده مجلس و ترکیب احتمالی آن اظهار کرد: فعلا ورود به این قضیه بسیار زود است و من فکر می کنم این حق مردم است وآنها باید تشخیص بدهند ودرباره ترکیب احتمالی نباید داوری کنیم زیرا هرچه مردم تصمیم بگیرند همان خواهد شد.

نیاز آذری درپاسخ سوال دیگری دربار چگونگی ورد مجلس به بحثاسید پاشی و اینکه چرا مجلس حساسیت لازم برای پیگیری را نداشته است در حالی که بیش از یک ماهی می گذرد و شخص، گروه و انگیزه عاملان مشخص نیست گفت: مجلس هموراه سعی کرده است که مراقب لازم را داشته باشد و در راستای وظیفه نظاراتی خود پیگیر این موضوع بوده و کمسیون فرهنگی نیز حساسیت ویژه خود را داشته است.

وی اضافه کرد: همانطور که از بررسی های مقدماتی مشخص شده است، کار فردی و با انگیزه شخصی بوده و انگیزه سیاسی و گروهی وجود نداشته است. مجلس تاکید بر آن داشته فرد و افرادی که در این کار دخیل هستند باید به اشد مجازات محکوم شوند تا هیچ کس جرات نکند سلامت روانی مردم را به این اقدامات به خطر بیندازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره خلا قانونی در اینباره گفت: به نظر من خلا قانونی وجود ندارد بلکه مسئولان باید قانون را به خوبی اجرا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز