خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی انجام شد؛

قرائت گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در مجلس / سقوط ۶ پله‌ای صنعت خودروسازی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۳۸

صنعت خودرو کشور با گردش مالی سالانه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۵۰۰ هزار نفر یکی از کانون های توجه سیاستگذاران کشور است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سال ۲۰۱۱ ایران به عنوان دوازدهمین تولیدکننده بزرگ جهانی خودرو در جهان شناخته شده که متأسفانه این رتبه در سال ۲۰۱۲ به هجدهم تقلیل یافت.

به گزارش ایلنا، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تشریح گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی گفت: صنعت خودروسازی کشور دومین شاخه اقتصاد ملی بعد از صنعت نفت و گاز به حساب می آید.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۱ ایران به عنوان دوازدهمین تولیدکننده جهانی خودرو شناخته شده بود که متأسفانه در سال ۲۰۱۲ با ۶ پله تنزل در رتبه ۱۸ یعنی پایین تر از کشورهای ترکیه و اندونزی قرار گرفت.

عباسپور در تشریح بند پ این گزارش افزود: در حال حاضر ۲۸ شرکت خودروسازی در تولید انواع خودروهای سبک و سنگین در کشور فعالیت می کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت خودرو کشور با گردش مالی سالانه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۵۰۰ هزار نفر یکی از کانون های توجه سیاستگذاران کشور است.

وی گفت: صنعت خودرو در جهان به عنوان لوکوموتیو رشد صنایع دیگر شناخته شده است به طوری که ۶۰ رشته صنعتی با صنعت خودرو مرتبط هستند. صنعت خودرو در ضریب همبستگی پیشین رتبه دوم را در بین ۱۰ صنعت برتر کشور دارا می باشد. از صنایع مهمی که ارتباط نزدیکی با صنعت خودرو دارند می توان به صنعت فولاد، آلومینیوم، مس، شیشه، لاستیک، نساجی، الکترونیک، رنگ و مواد شیمیایی اشاره کرد که به عنوان صنایع بالا دستی ورودی صنعت خودرو محسوب می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز