خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس سنگاپور:

در صورت توافق ایران با ۱ + ۵ همکاری ها با ایران افزایش می‌یابد

کد خبر : ۱۷۵۴۹۷

یکی از بهترین راه ها برای شروع ارتباطات بیشتر را راه اندازی دسته های دوستی بین ایران و سنگاپور است.

رییس مجلس سنگاپور ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر توافق ایران و ۱ + ۵ حاصل شود تا دست کشورش برای بسیاری از فعالیت‌ها و همکاری‌ها با ایران بازتر شود.

به گزارش ایلنا، حلیمه یعقوب روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر مقامات کشورها در سطح دیپلماتیک همیشه در حال انجام است، اما ارتباط ملت‌هاست که روابط همه جانبه کشورها را تعمیق می‌بخشد.

وی خواستار سفرهای مردمی برای ارتباطات بیشتر و معرفی کشورها شد.

رئیس مجلس سنگاپور یکی از بهترین راه‌ها برای شروع ارتباطات بیشتر را راه اندازی دسته‌های دوستی بین ایران و سنگاپور دانست.

وی سفر به کاشان را خوب توصیف و از این شهر بعنوان شهری منحصر به فرد یاد کرد و گفت: گلاب قمصر از ظرفیت های خوب این شهر است.

رییس مجلس سنگاپور و هیات همراه به منظور گفت و گو و رایزنی با مقامات بلندپایه ایران، روز شنبه هفته جاری وارد تهران شد.

حضور در صحن علنی مجلس، دیدار با روسای مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه ایران از برنامه های سفر حلیمه یعقوب در تهران بود.

حلیمه یعقوب، نخستین بانوی مسلمان سنگاپوری است که به ریاست مجلس این کشور برگزیده شده است و دیدار وی از تهران نیز اولین دیدار رییس مجلس سنگاپور از ایران بشمار می رود.

چهار نماینده مجلس سنگاپور و هیاتی از وزارت امور خارجه این کشور رییس مجلس سنگاپور را در سفر به ایران همراهی می کنند.

یعقوب در سفر خود به کاشان از آیین گلابگیری سنتی قمصر، باغ پرندگان، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، عباسی‌ها، حمام سلطان میراحمد و باغ فین دیدن کرد.

سنگاپور، جزیره‌ای با موقعیت ممتاز جغرافیایی در جنوب مالزی و گذرگاه راهبردی اقیانوس هند و خلیج بنگال به دریای جنوبی چین، شاهراه تردد ناوگانهای دریایی و کشتی های تجاری و کریدور ترانزیت اکثر خطوط هوایی در آسیای جنوب شرقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز