خبرگزاری کار ایران

صرامی فروشانی در نطق میان دستور:

بیش از ۲۰ کارخانه در استان اصفهان تعطیل شده است

کد خبر : ۱۴۹۲۱۴

مدیریت قبلی جهاد کشاورزی استان اصفهان، به سمت نابودی کشاورزی استان حرکت می کرد؛ اما مدیریت جدید، کمر به نابودی کشاورزی استان اصفهان بسته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حقوق و دریافتی پایین فرهنگیان و معلمان، گفت: قانون مالیات های مستقیم زندگی مردم را هدف گرفته است.

به گزارش ایلنا، محسن صرامی فروشانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز چهارشنبه هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی، با تبریک روز هشتم اسفند روز امور تربیتی به فرهنگیان، فیش حقوقی تعدادی از فرهنگیان را به نمایندگان نشان داد و گفت: در این فیش ها که به طور مثال مبالغی همچون یک میلیون و چهل هزار تومان، یک میلیون و یک صد هزار تومان و یک میلیون و چهارصد هزار تومان مندرج شده، اما در عمل به دلیل حجم انبوه کسری ها مانند مالیات مستمر، بیمه مکمل، بیمه پایه، صندوق بازنشستگی، بیمه عمر و… در نهایت مبالغی همچون ۵۵۰هزار، ۶۵۰هزار و ۸۵۰هزار تومان به فرهنگیان شاغل با سنوات بیش از بیست سال، پرداخت می شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان، کسانی هستند که تمام سرمایه و زندگی مردم برای ساخت نیروهای متخصص در آینده که وظیفه سازندگی و آبادانی کشور را در دست دارند، در اختیار آنهاست، افزود: علی رغم اینکه معلمان و فرهنگیان با نجابت هر چه تمام تر به هنر و شغلشان ادای وظیفه می کنند؛ اما تا کی می توان با آنها تنها همدردی کرد و در مقابل چگونه می توان انتظار داشت با تصویب بودجه های دولتی، افزایش مالیات های مستقیم، هدفمند کردن یارانه ها و ایجاد تورم و افزایش ۱۸ درصدی حقوق و تورم بالای ۱۸ درصد، فرهنگیان و معلمان زندگی بدون دغدغه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه عده ای محدود بودجه ای را تنظیم کرده و رها می کنند و بعد از تصویب نیز لبخند رضایت بر لب می زنند یا اینکه تصمیماتی که درباره هدفمندی یارانه هاو یا بیمه های ساختمانی می گیریم، زندگی مردم را هدف گرفته اند، ادامه داد: بیایید به هم رحم کنیم.

صرامی فروشانی با بیان اینکه کشور ما سرشار از منابع نفت و گاز است، تصریح کرد: آیا ما نباید بفهمیم این منابع کجا صرف می شود؟

وی با بیان اینکه به اسم خصوصی سازی، ویژه خواری و ریخت و پاش می شود، گفت: جایگاه گردشگری درتصمیم گیری های ما کجاست؟ مالیات بر ارزش افزوده که مصرف کننده را هدف گرفته، به نابودی تولید می انجامد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همه این مسائل تنها به خاطر بد محاسبه کردن سازمان امور مالیاتی است، ادامه داد: به یکی از مسئولان مالیاتی کشور گفتم که بیش از بیست کارخانه در استان اصفهان ورشکسته و تعطیل شده اند که او نیز پاسخ داد از چند کارخانه، بیست واحد تعطیل شده است؟

وی با بیان اینکه علت بخشی از خشکسالی تعدادی از استان ها به خاطر کم بارشی و بخش دیگر نیز به خاطر مدیریت ضعیف است، افزود: مدیریت قبلی جهاد کشاورزی استان اصفهان، به سمت نابودی کشاورزی استان حرکت می کرد؛ اما مدیریت جدید، کمر به نابودی کشاورزی استان اصفهان بسته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز