خبرگزاری کار ایران

از سوی هیات رئیسه؛

متن استعفای مهدی سنایی قرائت شد

کد خبر : ۱۲۵۳۲۷

عضو هیات رئیسه مجلس متن استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند را قرائت کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس متن استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند را قرائت کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا منادی سفیدان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۹۵ آیین نامه داخلی مجلس متن استعفای مهدی سنایی که در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اعلام وصول شد را قرائت کرد.

متن استعفای مهدی سنایی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

همچنان که مستحضرید اینجانب از سوی دولت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه انتخاب شده و در صورت موافقت مجلس انشاالله به زودی برای انجام این وظیفه عازم مسکو خواهم شد.

تصمیم وزارت امور خارجه و دولت در این زمینه به دلیل تخصص و تجربیات تغییر اتخاذ شده که از این جمله می توان به دو دوره ماموریت در کشورهای قزاقستان و روسیه، تاسیس رایزنی های فرهنگی ایران در این دو کشور، تاسیس گروه مطالعات روسیه در دانشگاه تهران و ۷ سال مدیریت آن، تاسیس و مدیریت مرکز مطالعات ایران و اوراسیا و همچنین شناخت مسئولان روسیه، تسلط به زبان روسی و تالیف و ترجمه چندین کتاب در حوزه مسائل روسیه و اوراسیا اشاره کرد.

در طول دو دوره نمایندگی نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسائل مربوط به روسیه و خزر را دنبال نموده و رئیس گروه پارلمان دوستی با روسیه بوده‌ام.

همچنان که مطلع هستید عهده داری سفارت روسیه یک بار نیز در دولت دهم به اینجانب پیشنهاد شده بود، بدیهی است که حضور در مجلس شورای اسلامی خدمتگذاری به مردم سرافراز نهاوند و همجواری با نمایندگان عزیز که به فرموده مقام معظم رهبری عصاره فضائل ملت هستند، کاری است که در طی ۶ سال گذشته نصیب بنده حقیر شده و قلباً مایل بودم این وظیفه را تا پایان دوره ادامه بدهم. در عین حال در طول چند ماه گذشته با مسئولان مختلف و دلسوزان کشور و در رأس آنها حضرتعالی در مورد برعهده گرفتن این مسئولیت مشورت های متعددی داشتیم که به اتفاق بر اهمیت این تصمیم تاکید نمودند و اینکه نمایندگی سیاسی در فدراسیون روسیه و روابط دو کشور از جایگاه ویژه ای در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و در جهت تامین منافع جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

روابط صمیمانه میان این کمترین و موکلین اعتماد مردم عزیز نهاوند طی دو دوره به این حقیر جدایی از سمت وکالت شهرستان تاریخی و پرآوازه نهاوند را بر من دشوارتر می نمود به طوری که موجب تاخیر چند ماهه در نوشتن این نامه و اتخاذ این تصمیم شد. در طول این مدت جلسات متعددی با اقشار مختلف مردم و نشست هایی با مدیران نهاوندی که در سطوح عالی کشور فعالیت می کنند با حضور استاندار محترم داشته ام و در ضمن آن تلاش نمودم از سویی با مشورت با آنان به نتیجه مشترکی در این موضوع برسیم و از سوی دیگر با اتخاذ تصمیمات و تمهید روش هایی قدری دغدغه موجود را برطرف نماییم. در نتیجه این مشورت ها و نشست ها بسیاری از نگرانی ها برطرف و نخبگان و عموم فعالین شهرستان نسبت به تداوم خدمت به شهرستان نهاوند از طریق مسئولیت جدید تا حدی که اختیارات اجازه می دهد امیدوار شد.

یادآور می شود با الطاف به کمک های خداوند ۶ سال گذشته دوره پر جهد و کوششی در نهاوند سپری شد که در نتیجه آن طرح های کلان و عمده ای در عرصه های کشاورزی، آبرسانی، صنعتی، گازرسانی روستایی، توسعه راه آهن و جاده، آموزش عالی و آموزش و پرورش، فرهنگی و گردشگری در نهاوند آغاز و بعضا به بهره برداری نیز رسیده است.

اطمینان دارم دور شدن من از مجلس شورای اسلامی نه موجب جدایی کامل از خانه ملت و نه سبب عدم پیگیری طرح ها و برنامه های کلان در حال انجام شهرستان نهاوند خواهد شد، بلکه همچنان خود را همکار و خدمتگزار نمایندگان ملت و مردم شریف نهاوند خواهم دانست و تلاش خواهم نمود گام های جدیدی برای کمک به توسعه نهاوند برداشته شود به شکلی که اطمینان خاطر بیشتری در مردم ایجاد شود.

علیهذا با توجه به موارد فوق الذکر به تبعیت از قانون با توجه به اتخاذ این تصمیم در سطح کشوری و بنا بر توصیه حضرتعالی، استعفای خویش را به محضر جنابعالی و نمایندگان ملت تقدیم می نمایم. امیدوارم چنانچه این استعفا مورد موافقت قرار گرفت، دعای خیر و حمایت جنابعالی و هیات محترم رئیسه و همه نمایندگان عزیز را همراه خویش داشته باشم.

همچنین تقاضا دارم از سوی مجلس شورای اسلامی تدبیری اتخاذ شود که در نبود این حقیر مراجعات جاری و مکاتبات حضوری مورد نیاز مردم حوزه انتخابیه ام با مکانیزم معین و شایسته ای پاسخ داده شود.

خداوند سبحان را بر همه نعماتی که بر این حقیر عطا نموده است، شاکرم و خرسندم که طی ۳ دهه از زمانی که در سنین نوجوانی در دفاع مقدس و عملیات های متعدد شرکت کرده و افتخار جانبازی را کسب کرده ام و در همه مراحل پس از آن در تحصیل و کار در داخل و خارج از کشور در خدمت اهداف مقدس انقلاب و نظام اسلامی و مردم این کشور بوده ام اکنون نیز احساس می کنم اعتماد مردم و نظام مقدس به این حقیر سرمایه بزرگی است که امیدوارم در آینده نیز آن را حفظ نمایم و از پروردگار بزرگ می خواهم مرا در هدایت به صراط مستقیم مدد فرماید و توان و توفیق نصیب نماید که بتوانم در این مسیر تمام تلاش خود را در تعظیم شعائر دینی، خدمت به اهداف بلند انقلاب اسلامی و منافع ملی کشور و همچنین توجه شایسته به رهنمودهای مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای و پیگیری و اجرای سیاست های دولت یازدهم به کار بگیرم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز