خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه‌معروف کشور:

حفظ نظام بزرگترین معروف است/ اتاق‌های شیشه‌ای مانع دست درازی به بیت‌المال

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۹۵۶

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه‌معروف کشوربا بیان اینکه حفظ نظام بزرگترین معروف است، گفت: اگر مدیران در اتاق‌های شیشه‌ای بودند و مشاهده می‌کردند که کارکنان نگاه می‌کنند مدیر مجموعه چه می‌کند، دست‌درازی به بیت‌المال صورت نمی‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله میرزایی امروز در همایش شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، سازمان‌ها، نمادها، مراکز آموزشی و درمانی استان مازندران گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در قبل از انقلاب، معنای خود را بهتر پیدا کرد تا بعد از انقلاب! چراکه تبیین این فریضه به‌درستی در چهارچوب اسلام و با رهنمودهای امام راحل و علما نظام اسلامی شکل گرفت ولی متأسفانه امروز مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر به شیوه امام راحل اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ سال از عمر تشکیل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر می‌گذرد، تأکید کرد: باید کاری کنیم تا آحاد جامعه مجری امربه‌معروف و نهی از منکر شوند، این فریضه مهم باید احیا شود تا همه جامعه از امربه‌معروف و نهی از منکر تبعیت کنند، ولی امربه‌معروف و نهی از منکر را قشری محدود دیدیم.

قائم‌مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه‌معروف کشور گفت: نباید امربه‌معروف و نهی از منکر را محدود به یک موضوع کنیم، چراکه این کار به معنای زندانی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر است. این فریضه حوزه‌های گوناگون دارد، مهم‌ترین حوزه آن مربوط به مسئولان جامعه است.

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین (ع) احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر درست اجرا نشود و فقط محدود به تذکر به بی‌حجاب‌ها شود، می‌گویند دخالت کردند. اگر زباله سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد منکر انجام‌شده، همان‌طور که در کنار ساحل شئونات را رعایت نکردن منکر است.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: باید جلوی اختلاس را گرفت، تبیین و تشریح امربه‌معروف در تمامی موضوعات ضروری است، چرا مسئولان کارگران هفت‌تپه را جوابگو نیستند اما برای یک مربی میلیاردی پول پرداخت می‌کنند؟ این‌همه مشکل در جامعه داریم چراکه خودمان خواستیم اجرا کنیم و اجازه ندادیم همه مردم امربه‌معروف و نهی از منکر کنند.

وی افزود: شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌ها شکل‌گرفته است، ترکیب شوراها در ادارات مهم است که تلاش داریم اصلاح ساختار داشته باشیم تعدد شوراها هم موجب شده با سایر شوراها ادغام بشود و کارها به‌درستی انجام نشود، باید در ادارات بخشی از جلسات شورا را به احیای موضوعات امربه‌معروف و نهی از منکر اختصاص بدهیم.

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: دبیر شورا باید کاری کند که امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات احیا شود، به‌صورت فرد همه مکلف به امربه‌معروف هستیم اما در شورا وظیفه ریل‌گذاری، فرهنگ‌سازی، بسترسازی و ساختار سازی داریم، شورا باید کاری کند تا کارکنان بتوانند در بین هم امربه‌معروف و نهی از منکر را ترویج کنند.

وی افزود: بسیاری از منکرات جامعه به جهت استفاده نادرست و شخصی از بیت‌المال اتفاق می‌افتد، در ادارات ۲۰ دقیقه طبق قانون شرعی وقت اقامه نماز داریم و ارباب‌رجوع پشت در انتظار می‌کشند، این منکر است، بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام است به فرموده رهبری که اگر مدیری غفلت کند بدبینی ایجاد می‌شود.

قائم‌مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه‌معروف کشور ادامه داد: شوراها باید برنامه‌ریزی کنند تا کارکنان بتوانند مدیران را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، اگر مدیران در اتاق‌های شیشه‌ای بودند و مشاهده می‌کردند که کارکنان نگاه می‌کنند مدیر مجموعه چه می‌کند، دست‌درازی به بیت‌المال صورت نمی‌گرفت، ۴۰ درصد حمایت در ۴۷۱ پرونده در سطح کشور انجام شد به این معنی که وکیل گذاشتیم که از آمر به امربه‌معروف حمایت شود.

حجت‌الاسلام میرزایی بابیان این‌که وکیل رایگان برای پرونده‌هایی گرفته‌شده بود که جای شاکی و متشاکی تغییر کرده بود، گفت: ستاد از مطالبه گران مشکلات مردم غیزانیه و امیدیه در خوزستان، ویلا سازی در باستی هیلز لواسان، هفت‌سنگان قزوین، ماشین‌سازی اراک و تبریز، شرکت هپکو، آذر آب، هفت‌تپه، آلومینیوم هرمزگان، کنتور سازی قزوین و گروه ملی فولاد و همچنین مشکلات اجتماعی سد لفور مازندران حمایت کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز