خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران تاکید کرد:

لزوم تعریف بسته های فرهنگی در زیر ساخت های استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۹۷

مدیر کل بهزیستی مازندران تاکید کرد: ضرورت دارد تا در ایجاد زیر ساخت های استان بسته های فرهنگی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید سعید آرام  صبح امروز در نشست تشکلهای مردم نهاد و کارآفرینان مازندران که با حضور  خانم ابتکار ،معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد ،اظهار داشت:  کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین سیاست های  دولت تدبیر و امید  است.

وی افزود: 127 هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی  و کمیته امداد استان قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه از سال 80 تا 90 نرخ طلاق 2 برابر شده بود ،گفت:این در حالی است که در دولت تدبیر و امید این رقم در استان متوقف و به سیر نزولی رسید .

وی به افزایش مستمری جامعه هدف در استان اشاره کرد و افزود: از سال 96 ،خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با دارا بودن 4 عضو به غیر از یارانه دولت ،ماهیانه 700 هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

آرام با بیان اینکه میزان تسهیلات در زمینه اشتغال زایی رشد فزاینده داشته است،گفت: 42 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی به فعالیت اورژانس اجتماعی در مازندران اشاره کرد و افزود:در حال حاضر 18 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بیش از 50 هزار نفر جمعیت فعالیت می کند این در حالی است که پیش از دولت تدبیر و امید این تعداد 11 اورژانس اجتماعی بوده است.

آرام با اشاره به راه اندازی خط تلفن 123 برای بیان مشکلات و آسیب های اجتماعی در حوزه بهزیستی ،گفت: این خط تلفن بصورت شبانه روزی در 22 شهرستان مازندران فعالیت می کند.

وی ادامه داد: استان مازندران رتبه اول در تماس تلفنی با این شماره را دارد که در سال 95 ،حدود 20 هزار تماس تلفنی با این خط تلفن در استان داشتیم که 750 مورد اقدام به خوکشی بود با مداخلات و مشاوره این نهاد حمایتی جلوگیری شد.

آرام به بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار اشاره و از تحت پوشش بودن بیش از 2 هزار زن سرپرست خانوار در این بیمه خبر دادو افزود: با توجه به اهمیت موضوع اما این کار بطور کامل اجرا نمی شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه زیر ساخت های استان باید با خود بسته های فرهنگی به همراه داشته باشد،گفت:متاسفانه در زیر ساخت های استان برنامه فرهنگی تعریف نمی شود.

وی افزود: امسال تمام مهد روستاها و حاشیه مهدهای استان با هدف ارتقای سلامت کودکان از یک وعده غذای گرم بهره مند شدند.

آرام ادامه داد:برای اجرای این طرح در ابتدای دولت تدبیر و امید 250 میلیون اعتبار و امسال بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز