خبرگزاری کار ایران

مشاور و مدرس کسب و کار:

انگیزه شاخص مهم برای ایجاد کسب و کار است/ روشهای کارآفرینی با سرمایه اندک

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۶۷۶

مشاور و مدرس کسب و کار، اسفندیاری داشتن انگیزه را از شاخصه های مهم در ایجاد کسب و کار دانست و گفت: اینگونه نیست که مسیر موفقیت افراد در مسیر تولید انبوه دیده شود بلکه می توان با سرمایه اندک و تولیدات کم نیز به نقطه ایده ال در طول مسیر دست یافت.

به گزارش ایلنا،کیا داوود اسفندیاری در نشست با خبرنگاران با موضوع "راهکارهایی برای ر اه اندازی کسب و کار بدون سرمایه یا با سرمایه اندک"،اظهار داشت:فرصت های بسیار زیادی پیرامون ما وجود دارد که می توان در جهت کسب و کار و ایجاد اشتغال از آن بهره گیری کرد.

وی افزود: ایجاد کسب و کار صرفا داشتن منابع مالی فراوان نیست بلکه با سرمایه اندک و دستیابی به بستر کسب و کار می توان به این مهم دست پیدا کرد.

مشاور و مدرس کسب و کار با  بیان اینکه چنانچه کسی بخواهد در ایجاد کسب و کار موفق باشد باید در ابتدای امر استعداد و توانایی خود را در زمینه فعالیت خود شناسایی کند،گفت: برخی مواقع ‌می خواهیم به زور افراد را وارد پروسه کارآفرینی کنیم  این در حالی است بسیاری از افراد استعداد و ظرفیت پذیرش آن شغل مورد نظر را ندارند بدین ترتیب اتلاف منابع اتفاق می‎افتد.

وی افزود: برای راه اندازی و توسعه کسب و کار نخست باید الفبای کسب و کار و سازو کار های آن به خوبی برای افراد تبیین و تعریف شود، افزود: در بسیاری ازمواقع افرداد تعریف خاصی از الفبای کسب و کار ندارند .

اسفندیاری داشتن انگیزه را از شاخصه های مهم در ایجاد کسب و کار دانست و گفت: اینگونه نیست که مسیر موفقیت افراد در مسیر تولید انبوه دبده شود بلکه می توان با سرمایه اندک و تولیدات کم نیز به نقطه ایده ال در طول مسیر دست یافت.

وی افزود: برای ایجاد کسب و کار تخصص به تنهایی کافی نیست بلکه ، مهارت، انگیزه، فروش و تبیلغات نیز لازم است ، بنابراین تجربه و تخصص در کنار هم می تواند عامل موفقیت و روند رو به رشد در حوزه کسب و کار باشد.

اسفندیاری با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های موجود در مازندران ، گفت: این سزرمین سبز با قابلیت های فروان ومنحصر به فرد می تواند محلی برای ایجاد کسب و کار و تولید و اشتغال باشد این در حالی است آنچنان که شایسته و بایسته  از این ظرفیت به خوبی بهره برداری نمی شود.

مجری برنامه پویش با اعلام این مطلب افزود: گاهی موضوعات و ظرفیت هایی پیرامون ما وجود دارد که نادیده گرفته می شود ، چنانچه به پیرامون خود به خوبی توجه کنیم می توانیم راهکارهای مناسب و ایده ال برای ایجاد کسب و کار فراهم کنیم  ضمن اینکه لازم است گاهی در جهت ترغیب و بهبود کسب و کار افراد هم تلاش کنیم.

مشاور و مدرس کسب و کار ، ادامه داد: هر کسی باید خودش به تنهایی الگوی شخصی خود را پیدا کند و تلاش کند که در آن مسیر موفق شود.

به گفته اسفندیاری، مازندران به لحاظ فرصت کسب و کار جزو ۵ استان کشور است در حالی که در مازندران از ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده و انگیزه ها در سطح بالایی نیست.

به گزارش ایلنا  این همایش فردا سه عصر  در محل سالن همایش های بانک صادرات با حضور ۳۰۰ شرکت کننده  با حضور اسفندیاری مشاور و مدرس کسب و کار،  علیرضا مزیدی،  دکتری مدیریت راهبردی کسب و کار، محمد مصطفی لو مشاور کسب و کار  و کار آفرینی،  مهدی رفتاری  دکتری مدیریت و رفتار سازمانی و نویسنده و سخنران حوزه تحول فردی و سازمان و کار آفرینی  سخنرانان مدعو برگزار می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز