خبرگزاری کار ایران

شهردار کیاسر:

پارک تفریحی در ورودی شهرکیاسراحداث می شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۶۱۲

شهردار کیاسر از ساخت یک پارک تفریحی در ورودی شهر کیاسر خبر داد و افزود: این پارک مجموعه‌ای از بازارچه سنتی، رستوران، آسیا ب و نانوایی سنتی خواهد بود که بودجه آن تصویب شده و اکنون موانع زمین آن نیز رفع شده است.

به گزارش ایلنا، خلیل الله انتظاری با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات نوروزی به مسافران در کیاسر اظهار داشت: شهر کیاسر به عنوان پیشانی استان در بخش چهاردانگه با دارا بودن ظرفیت های مختلف گردشگری هر ساله  میزبان گردشگران و مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور بوده است.

وی افزود: منطقه چهاردانگه با آب و هوای ییلاقی بسیار عالی، مناظر طبیعی بکر، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، رود و دریاچه، آب معدنی ملی سورت، آداب و رسوم و فرهنگ بومی غنی و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی چندین استان به مازندران مکان مناسبی برای تفرج و استراحت است.

شهردار کیاسر گفت: شهر کیاسر با واقع شدن  در مبادی ورودی استان سالانه محل تردد 10 استان بوده و از این رو نیاز به جایگاه‌های ویژه‌ای همچون استراحتگاه و مجتمع‌های بین‌ راهی دارد.

وی افزود: متاسفانه مسافرانی که از جنوب وارد استان  مازندران می شوند با منظره ناخوشایند زباله در این شهرستان مواجه می شوند که به  منظور مرتفع شدن این مشکل جلساتی هم برگزار شد.

انتظاری ادامه داد: هم اکنون سوئیت شهرداری  و آتش نشانی کیاسراماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است و کلاس های درس نیز برای اقامت مسافران آماده شده است.

وی افزود:آماده سازی مساجد و خانه های بوم گردی، و افزایش سهمیه آرد به نانوایی از جمله اقدامات شهر کیاسر در ایام نوروز بوده است.

شهردار کیاسربا اشاره به حفظ بافت بومی منازل کیاسر ، گفت: اضافه شدن 750 هکتار به شهر کیاسر در جهت  ساخت خانه های جدید وحفظ خانه های بومی  و ساخت بلوار 5 کیلیومتری از اقدامات این شهر بوده است که بهره برداری آن علاوه بر احداث 40 باب مغازه موجب ایجاد اشتغال نیز می شود.

انتظاری ادامه داد:کیاسر یک مکان بکر برای گردشگری است به همین منظور در کتابچه گردشگری شهرستان، اکثر روستاها معرفی شده و امسال در اکثر روستاها مسافران خوبی داشته‌ایم.

وی اشاره به اینکه کیاسر جزو معدود شهرها با مهاجرت معکوس است، بر معروف بودن سیفی‌جات کیاسر در کشور تأکید کرد و گفت: بسیاری از افراد دوباره به این شهربازگشتند و در حال توسعه باغا ت خود هستند.

شهردار کیاسر از جمله اقدامات برای جذب گردشگران را نصب المان‌های سنتی همچون سماور آتشی، کشاورز و گردسوز بیان کر د و افزود: همچنین اکنون، در حال ساخت یک بلوار به طول پنج کیلومتر هستیم که دو باند برای عبور ماشین و دو باند دیگر برای کالسکه و دوچرخه خواهد بود که در سال جاری به بهره‌ برداری خواهد رسید.

وی همچنین از ساخت یک پارک تفریحی در ورودی شهر کیاسر خبر داد و افزود: این پارک مجموعه‌ای از بازارچه سنتی، رستوران، آسیا ب و نانوایی سنتی خواهد بود که بودجه آن تصویب شده و اکنون موانع زمین آن نیز رفع شده است.

شهردار کیاسر جمعیت ثابت کیاسر را ۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد جمعیت در ایام تعطیلات مانند نوروز و تابستان این جمعیت به بیست هزار نفر نیز می‌رسد.

کیاسردر۷۰ کیلومتری جنوب ساری جای داشته و مرکز بخش چهاردانگهٔ این شهرستان می‌باشد و  از هر سو محاط در کوه است به جز قسمت شمال غربی که به دشت کیاسر راه دارد. جادهٔ ارتباطی از همین دشت به کیاسر متصل می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز