خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفاشهری مازندران:

تولید ماهانه 100 تن کود عالی ناشی از تصفیه فاضلاب شهری

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۱۱

برای اجرای این طرح ۶۵۰ کیلومتر شبکه پیش بینی شد که تا کنون ۳۲۰ کیلومتر آن احداث و در مدول اول در حال بهره برداری است.

به گزارش ایلنا، مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفاشهری مازندران گفت: بخشی از فعالیت های تصفیه فاضلاب شهری  ساری تولید کود عالی است که ماهانه 100 تن در این مرکز تولید شده و قابل استفاده برای بخش‌های کشاورزی است .

حسین وریجی در بازدید خبرنگاران از تصفیه خانه  فاضلاب شهری ساری با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث شبکه جمع آوری فاضلاب از سال ۸۲  در شهر ساری آغاز شد، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۶۵۰ کیلومتر شبکه پیش بینی شد که تا کنون ۳۲۰ کیلومتر آن احداث و در مدول اول در حال بهره برداری است.

وی  با اشاره بر لزوم ایجاد شبکه های فاضلاب و اینکه فرهنگ استفاده از پسماندهای ناشی از تصفیه فاضلاب باید رواج یابد، گفت: تصفیه  و دفع بهداشتی فاضلاب شهری  و استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین کننده عمده آب کشاورزی از جمله اهداف این سازمان به شمار می آید.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفاشهری مازندران ، جمع آوری ، تصفیه  و دفع بهداشتی فاضلاب،ارتقای سطح بهداشت عمومی و محیطی منطقه و سطح زندگی مردم، جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و محیط زیست از محل فاضلاب‌های شهری، استفاده از کود آلی تولیدی در حوزه کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده شهر ساری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وریجی  با بیان اینکه مدول اول این تصفیه خانه با تحت پوشش قرار دادن جمعیت 105 هزار نفر در سال 91 به بهره برداری رسید، گفت: مدول دوم این تصفیه خانه با پوشش دادن 105 هزار نفر در حال اجرا است که عملیات ساخت سازه های آن 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به اشاره به عملیات اجرایی این تصفیه خانه با فرایند لجن فعال با هوادهی عمقی و اختلاط کامل، تصریح کرد: این تصفیه خانه بدون بو و صدا در حال فعالیت است و سیستم حذف بو در مدول دوم نیز بهینه سازی می شود.

وریجی با بیان اینکه این تصفیه خانه به منظور حفظ محیط زیست و افزایش سطح بهداشت عمومی مرکز مازندران با رعایت استاندارد در یک مکان مناسب جانمایی شده است: افزود: این تصفیه خانه با حساسیت های بسیار خاصی از لحاظ نصب تجهیزات ، سوار شدن لوله های شهردر این مکان تصفیه شده به رودخانه ها جاری می شود

وی با تاکید بر اینکه پساب حاصل از تصفیه فاضلاب را مطابق استاندارد و  مناسب برای توسعه فضای سبز و اراضی کشاورزی دانست و افزود: با توجه به کمبود آب و کاهش ذخیره سفره های آب زیر زمینی پسابهای حاصل از تصفیه فاضلاب می تواند در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وریجی، با بیان اینکه تجهیزات این پروژه در حال خریداری از کشورهای آلمان و ایتالیا است، اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن موقعیت جغرافیای مازندران و کشورهای اروپایی تلاش شد که ادوات مورد نیاز این طرح مطابق استاندارهای روز دنیا باشد.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفاشهری مازندران با اشاره به اینکه روند احداث و نصب تجهیرات و طراحی تصفیه خانه ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند ، گفت که مدول دوم به صورت کاملا سرپوشیده تا  نیمه دوم سال 96 به بهره‌ برداری می رسد.

وی ادامه داد: بخشی از فعالیت های این پروژه تولید کود عالی است که ماهانه 100 تن در این مرکز تولید شده و قابل استفاده برای بخش‌های کشاورزی است .

وریجی با بیان اینکه آزمایشهای میکروبی، شیمیایی و بیولوژیکی و ریزآلاینده های آلی در این آزمایشگاه با صحت و دقت انجام می شود، افزود: پارامترها و موارد آنالیز شده، از طریق سیستم پایش به صورت آنلاین بررسی می شود.

در این بازدید مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفاشهری مازندران، کارشناسان آبفای شهری ومدیر و کارکنان آب و فاضلاب شهری به همراه خبرنگاران در محل تصفیه خانه فاضلاب ساری از نزدیک شاهد پیشرفتهای فیزیکی این پروژه شدند در طی این بازدید مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفاشهری مازندران و کارشناسان این حوزه توضیحاتی پیرامون روند اجرای این پروژه ارائه نمودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز