خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش فنی و حرفه ای مازندران :

آموزش 180 حرفه مهارت آموزی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۹۹۵

معاون آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، گفت: با اعلام اینکه آموزشگاه در بخش خصوصی در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ ای را در 180حرفه آموزش می ‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر جمشیدی در نشست مشترک آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و ایران مدیر که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش  فنی و حرفه ای تنها متولی آموزش غیر رسمی در جامعه است که آموزشهای غیر رسمی در گروهای مختلف نطیر، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر باید از کانال فنی و حرفه ای عبور کند.
وی افزود: هفت هزار استاندارد آموزشی شغل  و شایستگی در فنی و حرفه ای وجود دارد و این سازمان برای آموزش این مهارت ها از بخش های خصوصی  و دولتی بهره گیری می کند.
معاون آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه برای  آموزش مهارت های فنی و حرفهای در دو بخش دولتی و خصوصی که عموما آموزشگاه های آزاد هستند برگزار می شود، گفت: در بخش خصوصی 70  درصد در بخش خدمات ، 25 درصد در کشاورزی و صنعت و 5 درصد نیز در بخش فرهنگ و هنر فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در بخش دولتی ، 70 درصد در بخش صنعت و 30 درصد در بخش های دیگر فعالیت می کنند .
جمشیدی با بیان اینکه برقراری توازن بین آموزشهای بخش دولتی و خصوصی از اهداف این سازمان عنوان کرد ، گفت: این امر سبب شد که تولی گری در این بخش کاسته شود و به همان میزان قدرت در بخش خصوصی افزایش یافته است.
وی با اشاره اینکه جامعه هدف بخش دولتی صنایع، صنوف، زندان‌ها، صنوف، کمپ‌های ترک اعتیاد، اردوگاه‌ها، نهادهای مردمی مراکز سابق دولتی هستند، تصریح کرد:  البته بخش خصوصی هم به ‌طور عام ونیز با برقراری تفاهم‌ نامه‌های خدمات آموزشی را به علاقه‌ مندان و متقاضیان ارائه می ‌دهد.
جمشیدی، ایجاد مهارت ، ارتقاء مهارت و تسهیل مهارت هدف نخست و حمایت از بخش خصوصی و واگذاری مهارت های فنی و حرفه ای بصورت منطقی و معقول  با رعایت استانداردهای تعیین شده در اختیار این بخش را هدف بعدی این سازمان عنوان کرد.
وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه های بر آن است تا فعالیت آموزش و فنی وحرفه ای را در اختیار افراد قرار دهد تا این مهارت و توانمندی سبب شود افراد جذب بازار کار شده و یا ایجاد اشتغال کنند.
معاون آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، گفت: ضرورت دارد تا در ایجاد اشتغال به فرهنگ دنیا ، کشورهای پیشرفته و مشاغل جدیدی که در دنیا اتفاق می افتد و ما نباید از آن فاصله بگیریم توجه شود  ، بنابراین می طلبد تا  تمام دستگاههای مربوط در دو بخش دولتی و خصوصی که به نوعی با مشاغل جدید و قدیم سرو کار دارند ارتباط تنگانگ چه در تبیین استاندارد، نوشتن و بازنگری استاندارد  و اجرای استاندارد آموزشی در مشاغل جدید و قدیم  با سازمان فنی و حرفه ای داشته باشند.
وی ،افزود:آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی آموزش های غیر رسمی  مسیر آموزشهای غیر رسمی را هدایت می کنیم تا افرادی که در این مسیر قرار می گیرند آگاهی داشته باشند که قرار است چه مسیری را طی کنند.
جمشیدی با اعلام اینکه آموزشگاههای خصوصی در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ ای را در 180حرفه آموزش می ‌دهند، گفت: جایگاه استان مازندران جزء استان‌های برتر کشور است.
وی ، افراد جویای کار و شاغلین را دو گروه هدف در آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و ادامه داد: که این دو گروه به ترتیب با هدف کسب مهارت و تکمیل و ارتقاء مهارت آموزش می بینند.
جمشیدی ، افزود: امسال تعهد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران 6 میلیون و 400 هزار ساعت است که براساس آمار این نهاد زنان بیشترین سهم در آموزش مهارت های خدماتی و مردان سهم بیشتری در آموزش مهارت صنعتی جامعه آماری ما را تشکیل می دهند.
وی گفت: این ذهنیت وجود دارد که فقط افراد بیکار برای کسب مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند  این درحالی‌ است که 60 درصد از مهارت آموزان ما را شاغلین تشکیل می دهند.
جمشیدی، ادامه داد: در سال جاری بیش از هزار نفر در سامانه رصد ثبت‌ نام کردند این در حالی است که طی چهار سال گذشته 13هزار نفر از کارآموزان استان پس از کسب مهارت‌های شغلی وارد بازار کار شدند.
وی  عنوان کرد: بیشترین کارآموزانی که وارد بازار کار شدند از مرکز فنی و حرفه‌ ای 22 بهمن ساری بود که حتی بیشترین آمار کارآموزان المپیادی هم متعلق به کارگاه‌های مهارت‌آموزی مرکز 22 بهمن بوده است.
جمشیدی به بیمه افراد غیر فعال درحرفه قالیبافی اشاره کرد  و افزود: با وجود اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا شاغلین واقعی در این حرفه بیمه شوند ولی متأسفانه به خاطر عدم در اختیار قرار دادن جامعه آماری همه افرادی که به دلیل اینکه مهارت را کسب کردند بیمه شدند.
وی در دولت تدبیر و امید تلاش شد با اجرای برخی اقدامات شاغلین واقعی از خدمات بیمه برخوردار شوند و به همان ترتیب شاغلین واقعی حرفه فرش هم با پیگیری بیمه و افراد غیر شاغل هم از گردونه خارج شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز