خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام پذیرفت؛

رونمایی از سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی مازندران

کد خبر : ۴۳۵۹۵۳

صبح امروز رونمایی از سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،صبح امروز با حضور دکتر  اسماعیل گرجی پور مدیر کل امور بیمه ای و اعضای هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران و کشور در محل سالن اجتماعات اداره کل کار مازندران برگزار شد .

7 میلیون نفر از افراد شاغل غیرحقوق بگیر خارج از نظام پوشش بیمه ای هستند

 گرجی پور در طی سخنانی اظهار داشت: 12 میلیون نفر از افراد شاغل کشور مزد و حقوق بگیر و 10 میلیون نفر غیرمزد و حقوق بگیر هستند.

وی افزود: 95 درصد مشاغل مزد و حقوق بگیر کشور اکنون زیرپوشش خدمات بیمه ای سازمان‌های بیمه ای هستند.

مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون با اشاره به اینکه 7 میلیون نفر از افراد شاغل غیرحقوق بگیر خارج از نظام پوشش بیمه ای هستند، تصریح کرد: این موضوع به مفهوم فقر سالمندی خواهد بود.

گرجی پور با دلیل چرایی موفق نبودن در پوشش افراد غیرمزد بگیر، افزود: سه میلیون نفر از مشاغل آزاد کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی شده و هفت میلیون نفر از افراد غیرمزد بگیر کشور از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه طرحی را در دولت تدبیر و امید برای پوشش دادن بیمه ای هفت نفر از افرادی که زیرپوشش خدمات بیمه ای نیستند را ارائه دادیم، تصریح کرد: یک میلیون نفر از کارگران ساختمانی کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی از قبل ارائه سوبسیت بیمه کارگران ساختمانی، 10 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد، افزود: طرح شناسایی و سرشماری کارگران ساختمانی در کشور اجرایی خواهد شد.

گرجی پور با بیان اینکه 52 بانک اطلاعاتی برای شناسایی واقعی کارگران ساختمانی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است، گفت: بیمه قالیبافان و سایر گروه‌های بیمه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه ساماندهی خواهد شد.

تخلف در حوزه بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسیده است

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور  نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه تشکیل انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با هدف کاهش مشکلات کارگری کشور بوده است، تصریح کرد: این تشکل با دارا بودن 300 دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی، بزرگ‌ترین تشکل اجتماعی و صنفی کشور است.

شوکت با بیان اینکه بالغ بر 800 هزار کارگر ساختمانی در کشور زیرپوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند، افزود: 90 درصد این افراد زیرپوشش تا قبل از برخورداری از بیمه، از حقوق اولیه بیمه ای برخوردار نبودند و غالب این افراد سنین بالای 50 سال داشتند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی در مجلس تصویب شده است، گفت: در سامانه رفاهی خدمات ایرانیان، بیمه کارگران ساختمانی بسیار توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بیمه کارگران ساختمانی کشور به صورت پایلوت در چهار شهر نکا مازندران، ساوه، ازنا و خرمشهر افتتاح شده است، افزود: تخلف در حوزه بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسیده است.

شوکت با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی به کارگر واقعی تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: تلاش داریم تمام کارگرانی که در سامانه ثبت نام کنند، زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در مجلس تصویب شده است، افزود: بر اساس این قانون برای ایجاد امنیت شغلی و ارتقا سطح مهارتی کارگران، اجرای آن به عهده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی قرار گرفته است.

شوکت با بیان اینکه قانون ساماندهی اتباع بیگانه در تمامی مشاغل مراحل بررسی خود را در کمیسیون‌های مجلس می‌گذراند، تصریح کرد: هدف از اجرای این قانون حمایت و کمک حال جامعه کارگری است.

وی با اشاره به اینکه آموزش کارگران ساختمانی به صورت پایلوت کشوری در مازندران اجرایی شده است، افزود: باید با ارتقا آموزش‌ها، حوادث ناشی از کار را در محیط‌های کارگری کاهش دهیم.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه سال 92 بالغ بر 1300 نفر در بخش ساختمان فوت کردند، گفت: روزانه 150 میلیارد تومان خسارت در بخش حوادث و بهداشت حرفه ای به حوزه کارگری با فوت کارگران ساختمانی در جامعه صورت می‌گیرد.

شوکت با اشاره به اینکه نرخ مرگ و میر در فضای شغلی در ایران، 400 درصد بالاتر از کشورهای پیشرفته است، افزود: تاکید داریم امنیت شغلی را در محیط کارگری ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه سرانه درمان کارگران سالها پرداخت نمی‌شود و وزارت بهداشت بدون اجازه کارگر طرح تحول سلامت را که از جیب کارگران اجرایی شده را دچار مشکل کرده است، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طرح تحول سلامت به سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها مبدل نشود.

در سالهای گذشته بسیاری از افراد بیگانه بر سرسفره تامین اجتماعی نشستند

 در ادمه این آیین رونمایی سید علی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با برشمردن از اهداف و راه اندازی این سامانه ابراز داشت: متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از افراد بیگانه بر سرسفره تامین اجتماعی نشستند و راه اندازی این سامانه نقش تاثیر گذاری بر راست آزمایی کارگران واقعی ساختمانی خواهد داشت.

محمودی اظهار داشت: در حوزه بیمه کارگران ساختمانی طی سه سال اخیر انقلابی صورت گرفته است.

وی افزود: 38 هزار و 620 نفر از کارگران ساختمانی استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه وحدت و همدلی فعالان حوزه کارگری و صنعت بیمه در مازندران بسیار ستودنی است، تصریح کرد: سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی استان رونمایی و اثرگذار است.

کارگران ساختمانی دچار مشکل رفاهی و بیمه ای هستند

نصرالله دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران نیز در این مراسم  با بیان اینکه مظلوم ترین و شریف ترین کارگران ایران، کارگران ساختمانی هستند، افزود: کارگران ساختمانی واقعا امروز دچار مشکل رفاهی و بیمه ای هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمه بیکاری کارگران ساختمانی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: سقف خانه‌های بسیاری از کارگران در بحران اخیر برف مازندران تخریب شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مظلوم است، افزود: برخی برعلیه این دولت جوسازی می‌کنند که باید تامین اجتماعی را بیشتر رسیدگی کند.

دریابیگی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید کارگران را به مثابه کارکنان خود ببیند و از آنان حمایت کند، تصریح کرد: بانک رفاه باید برای کارگران باشد و درمان باید در مازندران رایگان شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز