خبرگزاری کار ایران

رئیس اوقاف شهرستان ساری :

8 موقوفه جدید در شهرستان ساری شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۹۹۷

رئیس اوقاف شهرستان ساری، گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت وقف جدید در شهرستان ساری شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف برگزار شد  با بیان اینکه 7 الی 16 آذربه عنوان هفته وقف نامگذاری شد، اظهار داشت: شهرستان ساری با 286 بقعه ثبت شده بیشترین بقاع متبرکه در استان مازندران دارد.
 
وی افزود: 24 مکان به عنوان موقوفات حوزه علمیه در ساری وجود دارد که امسال هم یک قطعه زمین به مساحت  163 و نیم هکتار در مهدشت ساری توسط واقف محمدعلی آهی دشتی برای احداث حوزه علمیه وقف شده است.
 
رئیس اوقاف و امور خیریه  شهرستان ساری از دریافت 174فقره سند برای موقوفات ساری در هشت ماهه سالجاری خبر داد و گفت: از این میزان 82 مورد برای بقاع متبرکه و 92 مورد هم برای موقوفات بوده است.
 
وی با اعلام اینکه درهشت ماه امسال به مساحت نه میلیون و 583 هزار و 193 متر مربع موقوفات بقاع متبرکه سند دار شدند ، افزود: از 700 موقوفه شهرستان ساری دارای 23 هزار رقبه است.
 
حجت الاسلام حیدری به پرونده های دعاوی اشاره کرد و گفت: 30 پرونده پرونده در حال تعیین و تکلیف است و 740 فقره هم تجدید و تمدید است.
 
وی ادامه داد: 950 مورد از املاک وقفی در شهرستان ساری شناسایی شد که از این میزان موقوفه 550 مورد توسط مردم به ما اطلاع داده شد.
 
حجت الاسلام حیدری با اعلام اینکه 76 خدام افتخاری امسال بکارگیری شدند از تربیت دو هزار و 50 حافظ قرآن در سالجاری خبر داد.
 
وی با اشاره به ترویج فرهنگ وقف در جامعه و نهادینه کردن این فرهنگ ، گفت: با مساعدت مرحوم  محمد باقر تاجر ساروی ، مبلغ 73 میلیون تومان بصورت نقدی برای خرید تجهیزات بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اهدا شد.
 
جت الاسلام حیدری از هشت موقوفه جدید در شهرستان ساری خبر داد و افزود: لوستر آستانه مبارکه  تکیه پهنه کلا ساری توسط خیر به مبلغ 173 میلیون تومان خریداری شد.
 
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه نخستین روز ازهفته وقف به عنوان وقف و رسانه نامگذاری شد، گفت: ایستگاه همه واقف باشیم، غباروبی بقعه متبرکه ملامجدالدین باهمراهی فرماندار مرکز استان، عطر افشانی گلزار شهدا ، اعزام مبلغ را از عناوین برنامه های این روز اعلام کرد.
 
وب با بیان اینکه در جهت اجرای نیت خیرین، 14 میلیون تومان برای خرید کشوی سردخانه بیمارستان امام (ره) شده  هزینه شده است، افزود: تاکنون 700 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی به بقاع متبرکه و امکان مذهبی شده است.
 
وی ، گفت: افتتاح ضریح بقعه متبرکه امام زاده عباسعلی(ع) روستای عباسعلی کش، افتتاح محل بقعه سید زکریا(ع) سلیم بهرام، نصب گنبدامام زاده عبدالله (ع) روستای لله مرز، برگزاری همایش خانوادگی بصیرت افزایی ، دیدار با مدیریت و طلاب حوزه های علمیه را از دیگر برنامه های اجرایی این هفته به شمار می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز