خبرگزاری کار ایران

نصراله دریابیگی:

تغییر قانون الزام به بهانه بیمه سلامت غیرممکن است

رییس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران، از عدم اجرای قانون الزام تامین اجتماعی ابراز نگرانی کرد و گفت: تغییر قانون الزام به بهانه بیمه سلامت غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، نصراله دریابیگی در پنجمین کنگره بزرگ خانه کارگر مازندران که با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضاء خانه کارگر و مسئولان و احزاب سیاسی در سالن ورزشی امامعلی حبیبی برگزار شد؛ گفت: کارگران و بازنشستگان بعد از امام حق بزرگی بردوش نظام دارند.

دریابیگی افزود: کارگران باید به گونه‌ای رفتار کنند که ثابت کنند پیامبر اسلام به حق بر دست کارگر بوسه زده است.

وی اظهار کرد: در سال‌های انقلاب اسلامی بیشترین شهید متعلق به جامعه کارگری است.

رئیس ستاد پنجمین کنگره بزرگ خانه کارگر مازندران بیان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل اجرای سیاست‌های نادرست، برخی به بهانه ایجاد رونق اقتصادی تسهیلات بانکی بی‌ضابطه دریافت کردند.

رییس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران از عدم اجرای قانون الزام تامین اجتماعی ابراز نگرانی کرد و گفت: کارگران و بازنشستگان دست‌اندازی به اموال کارگران از سوی وزارت بهداشت و درمان را محکوم می‌کنند.

وی افزود بارها از طریق تریبون‌های مختلف این خواسته به حق را فریاد زده‌ایم اما باز مثل اینکه آقایان خواب و خیال‌هایی دارند.

دریابیگی؛ خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما با رای ما به مجلس رفته‌اید پس چرا در برابر این تعرض ناحق( ادغام صندوق‌های درمان) سکوت کرده‌اید؟

دریابیگی با بیان اینکه تغییر قانون الزام به بهانه بیمه سلامت غیرممکن است، اظهار کرد: عواملی هستند که در برنامه ششم می‌خواهند صندوق تأمین اجتماعی را با بازنشستگان هواپیمایی، ذوب آهن و ... ادغام کنند و ما مخالف این امر هستیم چرا که سازمان تأمین اجتماعی متعلق به دولت و کارفرما نیست و متعلق مردم است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه‌های شمال کشور با بیان اینکه بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: علت این دریافتی‌ها؛ اخراج، تعدیل وبازخریدی کارگران به دلیل واگذاری کارخانه‌ها به افراد غیرصنعتی بوده است.

کد خبر : ۴۲۰۴۹۶