خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

بیش از ۱۸ درصد طلاق ها درکمتر از یکسال زندگی رخ می دهد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۹۱۸

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت:برای کاهش آسیب طلاق در استان، شهرستان‌های بابلسر، چالوس و بهشهر پایلوت کاهش طلاق شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛علی رجبی در همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت که در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  برگزار شد ، اظهار داشت: رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده  و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج  ازسیاست های کلی جمعیت ابلاغ مقام معظم رهبری است که با تاکید فرمودند.

وی افزود: شهرستان های بابلسر، چالوس و بهشهر برای اجرای افزایش ازدواج و کاهش طلاق به عنوان شهرهای پایلوت در مازندران انتخاب شدند که با همکاری استانداری ، ثبت احوال و نهاد های ذیربط در حال اجراست.
رجبی ادامه داد: لازم است با اجرایی کردن برنامه ها در راستای کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی بتوان نرخ طلاق را در سطح استان کاهش داد.
 وی افزود: رشد جمعیت در جامعه پویا ایجاد خواهد شد که این میسر نمی شود مگر اینکه همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در افزایش ازدواج  و فرزندآوری  و همچنین  کاهش میزان طلاق دخیل باشند.
 
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: باید در راستای سیاست‌های جمعیتی و رشد جمعیت از موارد تشویقی برای افراد جامعه به ویژه کارکنان دولت استفاده که در سال 94 نسبت به  مدت مشابه سال قبل 4دهم افزایش ولادت داشتیم.
رجبی ادامه داد: در فروردین 95 نسبت به  فروردین 94 ولادت در استان 6 درصد رشد داشته که اگر این میزان موالید تا پایان  سال ادامه داشته باشد شاهد افزایش رشد جمعیت در استان خواهیم بود
مدیر کل ثبت احوال مازندران با اعلام اینکه 19 درصد متاهلین استان در 5 سال نخست زندگی فاقد فرزند هستند افزود: همچنین 27 درصد در 5 سال اول زندگی مشترک خود تک فرزند هستند.
رجبی با اشاره به اینکه 57 درصد جمعیت استان در شهر و 43 درصد در روستا زندگی می‌کنند اما ولادت‌ها در شهر 65 و در روستا 35 درصد است، گفت: می طلبد تا سیاست های تشویقی برای افزایش فرزند آوری در این موارد نیز اعمال شود.
وی ، عنوان کرد: ارائه احادیث و روایات توسط ائمه جماعات در مساجد مبنی بر ضرورت ازدواج آسان در مناسبت‌های خاص و برگزاری جشنواره با موضوعات سنت‌های صحیح اسلامی در ازدواج می‌تواند در استحکام و پایداری بنیان خانواده‌ها اثر گذار باشد
رجبی با بیان اینکه بیش از ۱۸ درصد از طلاق ها درکمتر از یکسال زندگی اتفاق می افتد، گفت: همچنین آمار طلاق نیز در فروردین امسال نسبت به مشابه سال قبل کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز