خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان محمودآباد :

جوان باوری راهی برای عبور از گردنه های سخت کشور

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۵۸۴

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: کشور در حال حاضر برای عبور از گردنه های سخت ودشوار نیازمند جوان باوری است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، یحیی یوسف پور روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: در کلام امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری وریاست جمهوری به جوان باوری وجوان محوری بارها اشاره شده است .       

وی ادامه داد: جوانان درپیروزی  انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش بسزایی را ایفا کردند و امروز نوبت به مسوولین رسیده است تا رویکردی جدی به موضوع جوان باوری داشته باشند.

یوسف پور ویژگی جوانان را ابتکار عمل، اراده ی قوی برای ایجاد تغییر وتحول عنوان کرد وافزود: به اتکاء به این توانایی جوانان می توان راه پیشرفت وآبادانی این مرز وبوم را هموار واز گردنه های سخت ودشوار عبور کرد.

 وی با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده ، گفت: رویکرد جوان محوری باید بیش از پیش توسط مسوولین در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد ، افزود : ستون فقرات اقتصاد مقاومتی کار وتولید است و این جوان است که می تواند به این مهم ، پویایی ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان در دو رویکرد توسعه مراکز دانش بنیان و ایجاد کارگاه های تولیدی می توانند نقش محوری را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند

فرماندار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه چالش های بسیاری سد راه جوانان ماست ، گفت: دوری از تجمل گرایی یکی از معضلات پیش روی قشر جوان است که باید با فرهنگ سازی این مشکل حل شود.

یوسف پور با بیان اینکه درصد طلاق در شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ، گفت: این موضوع بسیار نگران کننده است و باید ضمن آسیب شناسی ، راهکار لازم برای کاهش آن پیش بینی شود.

وی افزود: متاسفانه آمار ازدواج نیز در سال های گذشته نشانگر کاهش قابل توجه نرخ ازدواج در محمودآباد است.

یوسف پور خاطرنشان کرد: عدم آگاهی کافی ، عدم آموزش زوجین جوان پیش از ازدواج وآشنایی با زندگی مشترک از عمده دلایل معضل طلاق در میان جوانان به شمار می رود که باید راه حلی برای این مهم اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز