خبرگزاری کار ایران

باحضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده؛

ششمین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده مازندران در آمل راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۳۹

نظام آموزش و پرورش باید به یک نهاد آموزش و پرورش تبدیل شود به این معنی که نهاد یک معنی اجتماعی دارد مثل نهاد خانواده و جامعه خودش از این نهاد خود به خود محافظت می‌کند.

ششمین مرکز راهنمایی ومشاوره خانواده مازندران با حضورمشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده، مدیرکل آموزش وپرورش مازندران، مدیر ومعاونین اداره آموزش وپرورش آمل و مشاورین در کانون شهید احمدزاده اداره آموزش وپرورش آمل راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر احمدی در این مراسم اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۴۰ مرکز مشاوره در کشور فعالیت دارند که مشاوره خانواده در کشور به شکل سازمان یافته تحت نظر انجمن اولیا و مربیان است.

وی با بیان اینکه امسال دراستان مازندران ۵ مرکز مشاوره راه اندازی شده است بیان داشت: مشاوره خانواده به صورت دولتی و خصوصی در کشور انجام می شود و از این جهت دولتی است که سازمان آموزش پرورش مکان های مراکز مشاوره را فراهم می کند و مراجعین بصورت خصوصی فقط حق مشاوره را پرداخت می کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده با بیان اینکه خانواده ها باید از ابتدای برنامه‌ ریزی تا ارزشیابی فرزندان حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش باید به یک نهاد آموزش و پرورش تبدیل شود به این معنی که نهاد یک معنی اجتماعی دارد مثل نهاد خانواده و جامعه خودش از این نهاد خود به خود محافظت می‌کند.

احمدی ادامه داد: طبق مبانی نظری سند تحول بنیادین که مکررا باید خوانده شود به صراحت گفته شده اولیاء نه تنها باید از سطح برنامه‌ریزی وارد برنامه‌های دانش‌آموزی شوند بلکه باید تا حد تعلیم و تربیت به فرزندان خود توجه کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: در نظامی که اکنون پیش بینی و طراحی شده مسوولیت اصلی آموزش و پرورش فرزندان بر عهده پدر و مادر است و مدرسه به وکالت، عهده دار این موضوع می باشد که در این دیدگاه انجمن اولیا و مربیان اصالت پیدا می کند.

وی با بیان این که انجمن اولیا و مربیان حدود ۷۰ سال قدمت دارد، افزود: همیشه در سطح برنامه ریزان در خصوص هویت دولتی یا غیردولتی بودن این انجمن ها تردید وجود داشته و اکنون پیشنهاد شده است که این انجمن نهادی عمومی، مردمی و غیردولتی تعریف شود.

سید علی قاسمی مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به راه اندازی شش مرکز جدید راهنمایی و مشاوره در استان گفت: این مراکز در آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ساری، شهرستان های قائمشهر، بابلسر، آمل و چالوس راه اندازی شده است.

وی هدف از فعالیت های مراکز مشاوره و راهنمایی را پیشگیری از بروز و توسعه آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و خانواده ها دانست.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با تاکید بر این که حمایت های بیشتر باید از مراکز مشاوره استان صورت گیرد، گفت: در این شش مرکز ظرفیت های لازم وجود دارد که باید استفاده شایسته ای انجام شود.

قاسمی ارائه اینگونه خدمات در نظام آموزشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: خانواده ها برای ارتقای بهداشت روانی خود و مقابله با چالش های ناشی از تغییرات سریع اجتماعی و دشواری های سازگاری با آن به این مراکز نیازمندند.

حمید محمد نسب مدیرآموزش وپرورش آمل دراین مراسم با اشاره به اینکه شهر ستان آمل که بنام شهر دانشمندان، علما وفرهیختگان علمی وفرهنگی معروف است نیازمند داشتن چنین مکان هایی می باشد گفت: شهرستان آمل دارای بیش از ۶۰ هزاردانش آموز می باشد که در ۴۷۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به صبغه تاریخی و فرهنگی شهرستان درامر تعلیم وتربیت یادآورشد: مدارس قدیمی این شهرستان برابری با مدارس قدیمی بغداد ومصر می کند که توانسته است فرهیختگانی را تربیت کند که درطول تاریخ وهم اکنون در تمام زمینه های علوم اثر گذار باشند.

مدیرآموزش وپرورش آمل با اشاره به تاکیدات مدیرکل آموزش وپرورش درراه اندازی اینگونه مکان ها درسطح ادارات آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: دراینگونه مراکز باید حضرت فاطمه وامام علی را سرلوحه و الگویی برای خانواده های نوین قرار دهیم.

محمدنسب با بیان اینکه در این مرکز مشاوره با موضوعات در امور تحصیلی و شغلی، خانواده، ارتباطی، اجتماعی و عاطفی، آزمون‌های روانشناختی و هوشی و مشاوره آزمون شخصیت انجام می‌شود تصریح کرد: امیدواریم که این مرکز بتواند اثرگذاری بر روی خانواده ها و ۷ هزار خانواده فرهنگی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز