خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در دیدار اعضای ستاد هفته کارگر با آیت اله معلمی:

فضای تعامل بین تشکل‌ها بسیار مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۱۹

درحالی که ناهنجاری‌های بسیاری در عرصه اقتصاد جهانی وجود دارد اما شاهد فضای تعامل در محیط کسب و کار کشور و به‌ویژه مازندران هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در مازندران فعالیت می‌کنند، گفت: فضای تعامل بین این تشکل‌ها بسیار مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان قائمشهر، علی بابایی کارنامی در دیدار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مازندران با آیت‌الله علی معلمی امام جمعه قائمشهربمناسبت هفته کارگر اظهار داشت: درحالی که ناهنجاری‌های بسیاری در عرصه اقتصاد جهانی وجود دارد اما شاهد فضای تعامل در محیط کسب و کار کشور و به‌ویژه مازندران هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه اصل را بر این می‌دانیم که حق با جامعه کارگری است و مطالبات کارگری را مورد توجه قرار می‌دهیم، افزود: اما در بسیاری مواقع، شرمنده کارگران هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در مورد کارگران نساجی، آنچه در وظایف قانونی ما بود کوتاهی نکردیم، ادامه داد: هر اقدامی که بتوانیم برای رفع مشکلات کارگران نساجی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار کشور، منشعب از بسیاری مسائل جهانی و به‌ویژه دسیسه‌های استکبار است، تصریح کرد: اگر سنگ‌اندازی‌های استکبار جهانی نبود و اکنون واحدهای تولیدی مازندران با تمام توان کار می‌کردند می‌توانستیم بدون استقرار واحد جدید، یکصد هزار شغل داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی مازندران در حال حاضر با ظرفیت کمتر از ۴۰ درصد مشغول به کار هستند، یادآور شد: بخشی از این مسئله به ساختار اقتصادی کشور و بخشی هم به مواد اولیه مرتبط است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در مازندران بیش از ۵۶۰ هزار کارگر بیمه شده داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد، خانواده یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری را در استان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه کرامت کارگران در برخی واحد‌ها حفظ نمی‌شد، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری‌های شهرستان ساری، بابل و قائمشهر منعقد شد تا نسبت به ساماندهی کارگران، اقدام شود.

بابایی یادآور شد: استقلال کانون‌های بازنشستگی را تثبیت کردیم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در مهندسی تشکل‌ها دخالت نمی‌کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز