خبرگزاری کار ایران

امام جمعه ساری:

شب قدر، قلب تپنده ماه رمضان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۳۵

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه حکومت پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی بود و جمهوری اسلامی ما هم برگرفته از آن است گفت: ماه رمضان قلب دارد، قلب تپنده این ماه شب قدر است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: امیرالمومنان (ع) فرمودند: مشغول جهاد با نفس شوید تا به سعادت برسید، کسی که هوای نفس بر او غالب باشد به هدایت نمی‌رسد، باید با سلاح تقوا و ایمان با هوای نفس مقابله کنیم تا به سعادت برسیم. (غررالحکم حدیث ۷۰۰۱)

وی با اشاره به شب‌های قدر افزود: بهترین کار در شب های قدر خواندن دعای سلامتی امام زمان (عج) است، باید توجه و یاد این حضرت در دل‌های ما همیشه به‌ویژه شب‌های قدر زنده باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در جامعه باید موقوفاتی باشد که فرهنگ مهدویت را تقویت کند، گفت: در این زمینه و ترویج قرآن بسیار کم موقوفات داریم، خیرین و متمکنین خوب است اموال و دارایی‌های خود را وقف این دو مهم کنند.

وی با بیان اینکه آحاد مردم، نهادها، اصناف و دستگاه‌ها باید وظیفه خود را در این ایام با نمایش عزاداری انجام بدهند، افرود: روز شهادت علی (ع) روز نهج‌البلاغه است این کتابی که بهترین نصایح حکیمانه و سعادت‌بخش را در سه بخش کلمات، حکمت‌ها و نامه‌ها جمع کرده است، باید در رابطه نهج‌البلاغه‌خوانی فرهنگ‌سازی شود.

آیت‌الله لائینی با اشاره به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام افزود: مردم به دلیل احساسات پاکی که به اهل بیت و به ویژه حضرت علی علیه السلام دارند، وظیفه شناس هستند و حرمت این روز را حفظ خواهند کرد.

امام جمعه ساری به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی نعمتی بود که خداوند بعد از ۱۴۰۰ سال به ما عطا کرده است و حکومت حضرت علی علیه السلام نیز مصداق جمهوری اسلامی بوده است و اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی علیه السلام بنا نهاده شده است.

وی با بیان اینکه حکومت پیامبر اکرم صلی الله نیز مصداق بارز جمهوری اسلامی بوده است، گفت: برای داشتن جمهوری اسلامی رنج‌های زیادی کشیده و خون‌های زیادی تقدیم شده است و اگر انقلاب نمی‌شد این نظام مقدس را شاهد نبودیم و باید این نظام مقدس را قدر بشناسیم.

خطیب نماز جمعه ساری افزود: دشمنان تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را بشکنند اما به لطف خداوند جمهوری اسلامی پاینده و پایدار خواهد ماند؛ نظام سلطه آمریکا و استکبار جهانی رفتنی است.

امام جمعه ساری بصیرت، هوشیاری، استقامت و صبر مردم را برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی امری اساسی بیان کرد و گفت: وحدت و انسجام امت و ملت و عملکرد مسئولان زمینه ساز مهم بقای این نظام خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران از مسئولان خواست تا مسائل و مشکلات مردم را ببینند و نسبت به رفع آن اقدام کنند و مشکلی بر مشکلات آنان اضافه نکنند و شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی بگیرند و محور عمل قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز