خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده کشور:

۷۵ هزار بازرسی صنفی مازندران در سال جاری/ ۱۰ درصد تشکیل پرونده

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۸۵۹

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده کشور از ۷۵ هزار مورد بازرسی صنفی در مازندران در سال جاری داد و گفت: آمار نشان می‌دهد که بازرسی‌های مازندران خیلی منتج به تشکیل پرونده تعزیراتی نشده است.

به گزارش ایلنا، حسین فرهیدزاده در دیدار با آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران به تشریح سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده در کشور پرداخت و گفت: این سازمان قبل از انقلاب تشکیل و بعد از انقلاب با سازمان بازرسی ادغام شد و بر رفتار تولیدکنندگان از نظر تولید، کیفیت، قیمت و تحلیل بازار در آینده نظارت می‌کند.

وی، بازرسی را بازوی این سازمان در صنعت و معدن معرفی کرد و افزود: این سازمان اتفاقات را از نظر قیمت، شفافیت در عرضه و رسیدگی به شکایات مردم بررسی می‌کند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده گفت: قائل به اجحاف نسبت تولید کننده و مصرف کننده نیستیم، معیاری به نام قیمت وجود دارد و بر اساس آن اسناد مالی شرکت‌ها بررسی می‌شود که‌ سود متعارف بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری دارد.

وی افزود: به‌رغم اینکه معتقدیم نباید اقتصاد و قیمت‌گذاری دستوری داشته باشیم اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران به سمت اقتصاد مقاومتی و جهادی حرکت می‌کنیم؛ در این موقعیت باید نظارت وجود داشته و سفره مردم مورد توجه قرار گیرد.

فرهید زاده ادامه داد: بعضی از مواقع به دلیل فشار بر روی تولیدکنندگان بعضی از رفتار آن‌ها خارج از ضوابط می‌شود که باید بررسی، اصلاح رویه و نظارت صورت گیرد.

معاون وزیر صمت از ۷۵ هزار مورد بازرسی صنفی در مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: آمار نشان می دهد که بازرسی‌های مازندران خیلی منتج به تشکیل پرونده تعزیراتی نشده است این امر نشان می‌دهد که تولید کنندگان و اصناف این استان منصف بوده و عدالت را رعایت می‌کنند. 

فرهیدزاده افزود: مازندران به لحاظ این موضوع نسبت به دیگران استان‌ها پیشرو بوده نسبت بازرسی‌ها ‌و پرونده‌ها حدود ۱۰ درصد است.

تاکید بر توازن عرضه و‌نقاضا

در ادامه حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در این حوزه باید کار فرهنگی صورت بگیرد، گفت: انسان‌ها در این زمینه باید غنای نفس داشته باشند.

وی افزود: برخی‌ها وضع اقتصادی ساده‌ای دارند اما غنای نفس داشته و به سود اندک و حلال قانع هستند، بنابراین انجمن‌ها و اصناف باید برای مجموعه خود علاوه به پیوست فرهنگی باید کار فرهنگی هم داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اقتصاد باید بر روی دو خط عرضه و تقاضا حرکت کند؛ اگر این دو متوازن نباشند کار نظارت بسیار سخت می‌شود و بلکه خود ناظرین نیز دچار وسوسه می‌شوند.

وی افزود: وظیفه مسئولان حوزه اقتصادی این است که این عرضه و تقاضا را متوازن کرده و قیمت را خود عرضه و تقاضا تعیین کند، البته بخشی رقابت آزاد هم باید وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: چنانچه در جایی انحصار به‌وجود بیاید بازار عرضه و تقاضا را به دست می‌گیرند، مافیا همان عناصر انحصارگری هستند که هر طور بخواهند رفتار می‌کنند.

وی با تاکید بر عدالت، خاطرنشان کرد: به امید خدا با قوت و سلامت می‌توان کاری کرد که عامه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودشان را با فضای عادلانه به‌وجود آمده تطبیق بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز