خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران:

مشکلات معیشتی و درمانی ۲ مشکل مهم در بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۷۰

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت:مشکلات معیشتی و درمانی ۲ مشکل مهم در بازنشستگان است.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی ظهر جمعه و در سخنان بین دو خطبه نماز جمعه قائمشهر، به مناسبت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان گفت: کارگران بازنشسته گروهی هستند که قبل از انقلاب اسلامی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و پس از انقلاب اسلامی حماسه‌های بزرگ آفریدند، متاسفانه امروز در شرایط معیشتی بد بسر می‌برند.

رئیس  کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران  گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی در کشور دارای حقوق حداقلی هستند.

نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی دو مشکل اساسی دارند، اول اینکه مشکلات شدید معیشتی دارند و از افزایش حقوق امسال به شدت نگران بوده و راضی نیستند دوم اینکه مشکلات درمانی متاسفانه با توجه به اینکه از نظر قانون اساسی و قانون الزام رایگان بوده ولی بازنشستگان طعم شیرین درمان رایگان را در سیستم‌های دولتی و تامین اجتماعی احساس نمی‌کنند.

وی ضمن قدردانی از امام جمعه قائمشهر در آستانه بررسی برنامه هفتم ،توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفت: لایحه ارائه شده توسط دولت به مجلس از بخش‌های مربوط به تامین اجتماعی، حق وحقوق بازنشستگان و کارگران مورد تأیید جامعه کارگری و بازنشستگان کشور نه تنها نبوده بلکه مغایر سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

دریابیگی ادامه داد: سازمان تامین متعلق به بیمه شدگان و بازنشستگان کشور بوده، هرگونه دخالت، تضعیف این سازمان، اخلال در نظم و انضباط مالی، زیر پا گذاشتن عدالت در سیستم سازمان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز