خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی آمل:

کمبود بودجه به میراثو آثار تاریخی آسیب می‌رساند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۳۱

متاسفانه در استان مازندران با این قدمت فرهنگی توجهی به این استان نمی‌شود و این عدم بودجه بخش میراثفرهنگی آسیب می‌رساند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با اشاره عدم بودجه کافی برای این شهرستان تاکید کرد: بودجه کم به میراثو آثار تاریخی آسیب می‌رساند.

به گزارش ایلنا از آمل، محمد محمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان آمل با بیان اینکه فرهنگ را باید در خیابان‌ها فرهنگ‌سازی کرد، یادآور شد: مردم با این فرهنگ‌سازی در خیابان‌ها از فرهنگ استقبال خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه بنیاد آمل‌شناسی به منظور احیای فرهنگ کهن این شهرستان راه‌اندازی شده است، اذعان داشت: در این راستا کتاب فرهنگ آمل از سوی ۱۸ نفر از محققان به منظور جذب توریست در دست چاپ است.

محمدی با تاکید براینکه در همه کشورهای دنیا میراثخود را احیا، حفظ و بازسازی می‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه در استان مازندران با این قدمت فرهنگی توجهی به این استان نمی‌شود و این عدم بودجه بخش میراثفرهنگی آسیب می‌رساند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل نمونه‌ای از تخریب آثار تاریخی این شهرستان را حمام اشرفی با قدمت چند ساله و دوران قاجار اشاره و ابراز داشت: هم‌اکنون احداثشهرک‌سازی در جوار بقعه ناصرالحق به نوعی تخریب میراثو ارگ قدیم این شهرستان است.

وی اعلام کرد: مسئولان ذی‌ربط باید در این امر پیگیر باشند و جلوی تخریب آثار تاریخی را بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز