خبرگزاری کار ایران

در چهلمین جلسه شورای شهر ساری؛

رد پای کارگران فصلی در جلسه شورای شهر/به وعده‌هایمان عمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۷۳۳

چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری به ارائه تذکرات اعضای شورای شهر، تعیین و تکلیف سی‌ان‌جی شهرداری، اجاره مغازه‌های بازارهای شهرداری و تابلوهای تبلیغاتی و انتقادات و پیشنهادات اعضای شورا گذشت.

به گزارش ایلنا، چهلمین جلسه شورای شهر ساری بعدازظهر سه‌شنبه با حضور هفت عضو این شورا برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اول شهریور ماه روز پزشک را به پزشکان عرصه سلامت تبریک گفت.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی مدیران شهرداری است، متذکر شد: رضایت ارباب رجوع باید از اهداف اصلی مجموعه شهرداری باشد و شهرداری به این تذکر توجه ویژه داشته باشند.

شعبانی خدمات‌رسانی به شهروندان و خدمت عمومی را از وظایف مهم شهرداری دانست و خواستار جمع‌آوری به‌موقع زباله در سطح شهر شد.

وی افزود: رضایت‌مندی شهروندان در حوزه خدمات شهری موضوع مهمی است که شهرداری باید بصورت جدی بر آن تمرکز کند تا رضایتمندی شهروندان فراهم شود.

تاکید بر لایروبی تا قبل از فصل سرما

در جریان همین جلسه علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری تذکراتی را در موضوعات مختلف به شهرداری داد که می‌توان به پرداخت نکردن حقوق بخشی از کارکنان شهرداری اشاره کرد که به زعم این عضو شورا هر چه شهرداری به لحاظ اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارد اما نمی‌توان با دامن زدن به این موضوع از حق اولیه کارکنان گذشت.

وی همچنین با ورود به حوزه سیما و منظر شهری از عدم سم‌پاشی درختان نارنج در شهر اعلام نارضایتی کرد و آفت درختان نارنج را از مضرات شهری برشمرد و خواستار ورود شهرداری به این حوزه شد.

عاشقان در بخش دیگر از سخنانش به لایروبی انهار، کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر اشاره و یادآوری کرد که با نزدیک شدن به فصل سرما و آغاز بارندگی‌های فصلی می‌طلبد شهرداری قبل از فصل سرما این اقدام را در دستور کار خود قرار دهد.

وی به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی سطح شهرداری اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است از اعتبارات استانی و ملی بهره‌گیری کرد.

عاشقان ایجاد درآمد پایدار را لازمه توسعه شهر و شهرداری دانست و افزود: برای تحقق این مهم باید با برنامه‌ریزی منسجم از فرهیختگان و نخبگان شهر بهره گرفت.

نام‌گذاری خیابانی به نام طلایه دار جهاد علمی

سید رحمان میرشجاعی دیگر عضو این شورا با تسلیت درگذشت فرهیخته علمی شهر ساری مرحوم‌ دکتر رحمان غفاری خواستار نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین به‌ نام این جهادگر بسیجی شد که جامعه علمی شهر ساری به او بدهکار است.

ساکنان محدوده شهر مکلف به پرداخت عوارض هستند

سید حسن احمدی دیگر عضو شورای این شهر با اشاره به قانون درآمد پایدار و هزینه های شهرداری و دهیاری گفت: در ماده ۲ این قانون آمده کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در محدوده و حریم شهر و محدوده روستا ساکن هستند و یا به نوعی از خدمات شهری روستایی بهره می‌برند؛ مکلفند عوارض و بهای خدمات شهرداری و دهیاری را پرداخت کنند.

وی افزود: بر اساس این قانون شهرداری میتواند در ازای خدماتی که به این محدوده ارائه می کند عوارض اخذ کند.

احمدی ادامه داد: همچنین در تبصره ۲ ماده ۲ آمده چنانچه اجرای طرح‌های توسعه شهری و روستایی مصوب مراجع ذیصلاح مستلزم جابجایی تاسیسات از جمله برق، آب و گاز باشد باید بدون دریافت وجه توسط دستگاه های اجرایی انجام پذیرد. شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از پرداخت هزینه روشنایی معابر و میادین و بوستان معاف می‌باشند.بر این اساس شهرداری می‌تواند اقدام لازم را انجام دهد.

این عضو شورا گفت: همچنین مودیانی که از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ظرف یک سال نسبت به تعیین و تکلیف نحوه پرداخت عوارض نوسازی معوق خود اقدام نمایند مشمول بخشودگی جرائم عوارض می شوند.

چاره‌اندیشی برای معضل ترافیک

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در ادامه این جلسه به اوضاع نابسامان کارگران فصلی در چند نقطه شهر اشاره کرد و گفت: همه ما موقع انتخابات شعار حمایت از کارگران را سر دادیم اما همچنان کارگران فصلی بدون سرپناه در چند نقطه از شهر تجمع می‌کنند.

سید حسین یوسفی افزود: شورا و شهرداری در راستای تکریم کارگران و حفظ حقوق شهروندی آنان و دیگر شهروندان، طرح ساماندهی کارگران فصلی را در دستور کار قرار دهد و به این قشر از جامعه خدمات ارائه کند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به معضل ترافیک در سطح شهر اشاره کرد و یادآوری کرد که اگر تا بازگشایی مدارش برای این موضوع چاره‌اندیشی نشود با چالش‌های جدی‌تری در این حوزه روبرو خواهیم شد.

یوسفی همچنین به پروژه سنگ‌فرش بازار نرگسیه در مرکز شهر اشاره کرد و از شهرداری ساری بابت اجرای این پروژه که رضایتمندی شهروندان و کسبه‌ها را به همراه داشته است؛ قدردانی کرد.

همچنین در این جلسه تعیین و تکلیف جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری در بلوار فرح‌آباد، اجاره بهای مغازه‌ها و غرفه‌های تحت نظارت شهرداری و تابلوهای تبلیغاتی به رای گذاشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز