خبرگزاری کار ایران

نشست سه جانبه تشکل های کارگری، کارفرمایی و دولت درمازندران؛

بابایی کارنامی: خیلی ها نمی خواهند مشکلات کارگران حل و فصل شود/دریابیگی: خط قرمز ما کارگران و قانون کار است/شیرافکن: قدرت خرید کارگران واقعا کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۲۹

همزمان با هفته کاروکارگر؛ نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و دولت در مازندران در نشست سه جانبه گرایی دغدغه های مختلف خود را تبیین کرده و خواهان حمایت دولت و مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا" از مازندران در این نشست صمیمانه که نماینده ساری و میاندورود در مجلس و مدیران کل کار و تامین اجتماعی و بهزیستی و همچنین تشکل های مختلف کارگری حضور داشتند؛ "علی بابایی کارنامی" در اظهاراتی متفاوت گفت: تجربه نمایندگی من در مجلس اینگونه می گوید که خیلی ها نمی خواهند مشکلات کارگری حل وفصل گردد و برخی ها تمایل دارند فقر و محرومیت تداوم داشته باشد.

رئیس فراکسیون کارگری خانه ملت گفت: 7 دهک اول جامعه اوضاع خوبی به لحاظ معیشتی ندارند و ظاهرا تفکر برده داری در کشورمان نمی خواهد پایان پذیرد.

"بابایی کارنامی " خطاب به تشکل های کارگری استان مازندران گفت: جریان کارگری در کشورجریانی خاص است و مقابل آن هم جریان های خاصی هستند و به این سادگی ها نمی شود گفت که مشکلات کارگری حل می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات جامعه کارگری گفت: دو راه درپیش داریم یا این که سروصدا کنیم وبا تجمع ها حرفمان را بزنیم یا این که به گفت وگو بپردازیم ودرمحافل دفاع ازحقوق نیروی کارحضورفعال وقدرتمند داشته باشیم.

وی ضعف قانون بیمه بیکاری را مورد اشاره قرار داد وبا توجه به موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی گفت: مجلس فضایی سنگین ومتمایل به کارفرمایان دارد ومن به عنوان نماینده کارگران تلاش می کنم حق کارگران را استیفاء نمایم.

نصرالله دریابیگی دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران نیزگفت: خواهان برقراری عدالت اجتماعی درجامعه وکاهش فاصله فقر وغناء هستیم واین مهم مورد تاکید امام راحل ورهبرمعظم انقلاب است.

این فعال کارگری تاکید کرد: خط قرمز ما قانون کاروحقوق نیروی کار است؛ درسالهای گذشته درخصوص حمایت ازکارگران شعارهای زیادی داده شده اما درعمل به گونه ای دیگراست.

"شیرافکن " رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان مازندران نیزدرسخنانی برتامین امنیت شغلی کارگران تاکید کرد وگفت: چنانچه تبصره دو ماده 7 قانون کار به عنوان روح این قانون مورد توجه واجرایی گردد، گام بلندی برداشته می شود.

او گفت: کاهش قدرت خرید کارگران واقعا" نگران کننده است.

"علوی نژاد" نماینده کارگران جنگل های شمال درسخنان انتقادی گفت: بیان تکراری مشکلات دردی درمان نمی کند؛ باید تدبیری کرد که قدرت نمایندگان کارگری درمحافل ومجالس مهم تصمیم گیری تقویت گردد.

سید هادی ساداتی نژاد رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران هم خواستارساماندهی اشتغال اتباع خارجی دراین استان شد وگفت: اگرچنین موضوعی اتفاق نیفتد، اشتغال دراین استان دچارچالش خواهد شد.

 زهرا صادقی رئیس اتحادیه زنان تشکلات خانه کارگرمازندران هم هفته کارگر را جشن اعتراض های کارگری عنوان کرد وگفت: امروزسفره های کارگری خالی است و امنیت شغلی کارگران دچارچالش های جدی شده است.

حسن فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به ارتباط مستقیم رونق کسب و کار و امنیت شغلی کارگران و پوشش بیمه ای از تکمیل طرح های بیمارستانی و درمانی وتجهیز بیمارستانهای تامین اجتماعی و راه اندازی بخش های شیمی درمانی و رادیو تراپی در استان سخن گفت و اظهارداشت: با تمام توان درجهت تحقق برنامه های نظام سلامت گام برمی داریم.

وی توسعه درمانگاه ها وجذب نیروهای متخصص درمانی وپزشکی را ازبرنامه های 1401 عنوان کرد.

سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران نیز گفت: پیشنهاد می کنم در آستانه برنامه هفتم توسعه از برنامه ششم تجارب موفق را اخذ کرده و با لحاظ نیازهای استان در برنامه هفتم به استقبال توسعه استانی برویم.

در این نشست چند ساعته "علی باقری" مدیرکل تعاون و کار استان مازندران از فعالیت 680 تشکل کارگری وکارفرمایی در استان خبر داد و گفت: این تعداد تشکل بیانگر اعتقاد تشکیلات اداره کل کاراستان به تشکل ها به عنوان شرکای اجتماعی است.

وی گفت: تجربه نشان می دهد که اصل سه جانبه گرایی درحوزه روابط کار موفق عمل کرده است.

مدیرکل تعاون,کار و رفاه استان مازندران بر رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: موضع شفاف ما در بحث سه جانبه گرایی ، هم افزایی در راستای تنظیم روابط کار، تقویت تولید وصیانت از نیروی کار می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز