خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران:

در سال جاری 170 میلیارد تومان مستمری بیمه ای به روستائیان در مازندران پرداخت شد/ الکترونیکی شدن خدمات

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۷۸۹

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان مازندران گفت: در سال جاری 170 میلیارد تومان مستمری به مشمولان تحت پوشش این صندوق مستمری پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد ابراهیمی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ساری، به ویژگی های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان اشاره و ایجاد امنیت اجتماعی را از جمله اهداف صندوق بیمه اجتماعی دانست و گفت: کاهش فاصله طبقاتی میان اقشار فقیر و غنی، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد رفاه نسبی در جامعه، هویت بخشی به سیمای روستا و جلوگیری از مهاجر به شهرها از دیگر اهداف این صندوق  است.

وی با بیان اینکه کارکنان دولت، کارگران، نیروهای مسلح در صندوق‌ های مختلف بیمه هستند و از خدمات آن بهره می برند، افزود: روستاییان، کشاورزان، عشایر، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان، صیادان، ناجیان و غیره می‌توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: 5 درصد حق بیمه توسط مشمول در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان پرداخت می شود.

وی افزود:  برای اولین بار در کشور فیش حقوقی و حکم کارگزینی برای روستاییان تحت پوشش صادر شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه سوابق پرداختی روستاییان به سوابق بیمه‌ای تبدیل و تمامی معوقات بیمه‌ای پرداخت شده است،ادامه داد: برای همه مشمولان این بیمه کارت شناسایی صادر و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات بیمه‌ای این صندوق الکترونیکی شده است، افزود: نقل وانتقال سوابق بیمه ای  از جمله دغدغه ‌ها بود که پایان سال قبل این مسئله رفع شده است.

ابراهیمی به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مستمری بگیران صندوق اشاره کرد و گفت: در استان مازندران تا پایان سال 95 حدود 66 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان بودند و با همت همکاران در حوزه جذب 92 درصد و در حوزه پرداخت مستمری‌ها 295 درصد رشد داشته‌ ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران افزود: در سال 98 در استان بیش از 150 میلیارد تومان مستمری به مشمولان پرداخت شد و این رقم در سال گذشته به 223 میلیارد تومان معادل 49 درصد رشد رسیده و در سال جاری نیز 170 میلیارد تومان مستمری به مشمولان تحت پوشش این صندوق مستمری پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز