خبرگزاری کار ایران

معاون امور هماهنگی و توسعه منابع استانداری:

ایجاد انگیزه برای ریشه‌کنی بیسوادی در گرو وعده اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۱۲

معاون امور هماهنگی و توسعه‌منابع استانداری لرستان گفت: ایجاد انگیزه در فرد بیسواد تکلیفی مهم بوده که تحقق آن مرهون فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی اصحاب رسانه، همکاری و تقسیم وظایف و مسئولیت بین ادارات و پویایی دبیرخانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مهرداد غضنفری با اشاره به اینکه بنای توسعه مستلزم وجود جوان باسواد، بادانش و قانونمند است، بیان داشت: سواد پایه و اساس فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... جامعه ماست.

معاون امور هماهنگی و توسعه منابع استانداری بی‌توجهی به مقوله سوادآموزی را حاصل بی اعتقادی مدیران به اهمیت توسعه و بی‌قیدی در امورات حساس عنوان کرد و اظهار داشت: باسواد کردن یک مجموعه کوچک در یک بازه زمانی چهار و پنج ساله فرآیندی طولانی است و نیازمند هدف گذاری و برنامه ریزی در اعتبارات است و هزینه دستگاه ها در امر آموزش سواد باید در الویت باشد و بر دیگر هزینه ها تقدم داشته باشد.

وی‌تصریح کرد: آمار جرایم و بزهکاری در جامعه بیسواد تراکم بیشتری دارد که در مناطق که حاشیه‌نشین و آسیب پذیر هستند، بیداد می‌کند.

غضنفری در باب توانمندسازی جامعه بیسواد تکمیل کرد: البته توانمندسازی این جوامع نیازمند انگیزه است و علاوه بر تامین اعتبارات و کیفیت آموزش نیازمند این مهم هستیم که شخص بیسواد علاوه بر تمایلات امکانات رفاهی احساس نیاز به آموزش سواد نیز داشته باشد.

معاون استاندار ایجاد انگیزه در بیسواد را تحت عنوان تکلیفی مهم برشمرد که تحقق آن مرهون فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اصحاب رسانه، همکاری و تقسیم وظایف و مسئولیت بین ادارات و پویایی دبیرخانه است.

وی ایجاداشتغال برای جامعه بیسواد را دومین ابزار ایجاد انگیزش عنوان‌کرد و افزود: زمانی که شخص احساس کند، اشتغال وی در گرو سواد است، قطعا برای باسواد شدن تلاش می کند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز