خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای ارشاد و کشور؛

آئین هفته فرهنگی و اقتصادی استان لرستان افتتاح شد

آئین هفته فرهنگی-اقتصادی استان‌لرستان با هدف معرفی دستاوردهای این استان عصر امروز در بوستان گفت‌وگوی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاحیه هفته فرهنگی و اقتصادی استان لرستان عصر امروز با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، هوشنگ بازوند استاندار لرستان و جمعی از مدیران ارشد کشوری، استانی و لرستانی‌های مقیم تهران در سالن همایش‌های بوستان گفت‌وگو برگزار شد. 

در این مراسم استاندار لرستان با بیان اینکه این استان بهشت سرمایه‌گذاری و سرزمینی بی‌نظیر برای جلب نظر فعالان اقتصادی کشور است، افزود: با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی استان لرستان در سال اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی زیادی انجام شد که روزهای 25 تا 29 مردادماه پایتخت کشور میزبان هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان شود. 

بازوند اظهار داشت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و اقتصادی همچون برپایی همایش فرهنگی، اقتصادی و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دستگاه‌های دولتی استان لرستان از جمله برنامه‌های مهم در این هفته است. 

استاندار لرستان اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد آئین‌های سنتی - محلی این استان را در پایتخت به مردم معرفی کنیم. علاوه بر مسائل اقتصادی به جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی لرستان نیز توجه خواهد شد. 

بازوند تصریح کرد: در این هفته، 300 تا 400 سرمایه‌گذار برای معرفی جاذبه‌های استان لرستان در قالب 70 غرفه نمایشگاهی پتانسیل‌های این استان را معرفی خواهند کرد. 

در این هفته لرستانی‌ها با برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی و اقتصادی، ظرفیت‌های مناسب خود را به پایتخت‌نشینان ارائه می‌کنند. 

نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و فرهنگی استان‌لرستان با برگزاری آیین‌های سنتی و محلی تا روز جمعه در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفت‌وگوی تهران ادامه دارد. 

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 17 تا 23 از برنامه‌های متنوع هفته فرهنگی و اقتصادی استان‌لرستان در بوستان گفت‌وگو واقع در بزرگراه شهید چمران دیدن کنند. 

کد خبر : ۴۰۱۰۸۱