خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

شاخص برخورداری آب روستایی لرستان به 85 درصد افزایش می‌یابد

استاندار لرستان گفت:شاخص برخورداری آب روستایی استان در پایان سال‌جاری به 85 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش عصر روز چهارشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند در آیین افتتاح آبرسانی به 24 روستا که با حضور معاون اول رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: شاخص برخورداری آب شرب روستایی استان لرستان در ابتدای دولت تدبیر 76 درصد بوده که امروز این مهم به 81 درصد رسیده است.

 وی اظهار کرد: اعتبارات آب روستایی در ابتدای دولت 250 میلیارد ریال بوده که در سال 94 با 3.5 برابر افزایش به 880 میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار لرستان گفت: ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد آب شرب هستند و در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شدند. 

وی عنوان کرد: از آنجا که در سال آبی گذشته وضعیت بارندگی استان نسبت به میانگین بلندمدت مناسب بود این امر موجب شد درحال حاضر ۱۵ روستای استان را به صورت ثابت با تانکر سیار آبرسانی کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: در سال 92 روستاهای فاقد آب شرب 20 خانوار به بالا 123 مورد بوده که در سال 95 به 48 روستا رسیده است.

بازوند ادامه داد: برنامه شرکت آب وفاضلاب روستایی در سال گذشته وامسال 48 طرح بوده که 184 روستا را با جمعیت 87 هزار نفر در برگرفته با هزینه‌ای برابر 360 میلیارد ریالی رد حال اجراست.

وی اضافه کرد: در چهار ماه ابتدای امسال 10 طرح برای 24 روستا با 430 میلیارد ریال انجام شده است. 

معاون اول رئیس جمهوری در این آیین اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای سال گذشته وزارت نیرو آبرسانی به روستاها بوده که این مساله امیدوار کننده است. 

در این مراسم جهانگیری به صورت ویدئو کنفرانس از پروژه‌های آبرسانی ٢٥٢ روستا در 4 استان کشور بهره‌برداری کرد.

کد خبر : ۳۹۷۲۴۹