خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

دوهزار و 460 هیات در استان لرستان ثبت شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: دو هزار و 460 هیات مذهبی در استان لرستان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی امین روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: سامانه طوبی(بانک جامع اطلاعات تشکل های دینی) بر ثبت هیات‌ها و مداحان نظارت داشته وتلاش برای به ثبت رساندن این تشکل مردم نهاد، در روستاها است.

وی با اشاره به اینکه هیات مذهبی به عنوان بزرگترین تشکل مذهبی مردمی شناخته شده است، اظهار کرد: هیات‌های مذهبی، با یکصد هزار تشکل، از بزرگترین تشکل‌های مردم نهاد در سراسر دنیا است و سازمان تبلیغات اسلامی متولی و مسئول ساماندهی و نظارت بر هیات مذهبی است.

وی افزود: بیش از 70هزار مبلغ حوزوی و دینی ساماندهی شده‌اند و تعداد 860مبلغ و 440مبلغه در استان در سامانه سجام(سامانه جامع اعزام مبلغ) ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین تعداد دو هزار و 140مداح در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: شاخص ایجاد هیات‌ها، هر یک هزار نفر یک هیات است و تعداد 294 مبلغه سنتی، با برپایی جلسات خانگی قرآن، در این سامانه ثبت شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان داشت:  یکهزارو 50نفر مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی در استان در مراکز فرهنگی و مذهبی فعالیت می کنند که تعداد 430نفر از مبلغین غیر بومی از مراکز اعزام قم، اصفهان و مشهد به استان اعزام شده اند.

 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در راستای خصوصی سازی نیز جمعا 200 تشکل به صورت مردمی در لرستان فعال هستند، گفت: 85درصد از طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی به بخش‌های خصوصی (موسسات قرآنی و خانه قرآن) تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: 200تشکل مردمی در حوزه قرآن و تعداد 65 دارالقرآن و 135 خانه قرآن در استان فعالیت کرده و امور قرآنی به این موسسات واگذار شده است.

مهدوی امین همچنین با بیان اینکه در استان از نظر قاری قرآن خودکفا بوده و در این زمینه 10هزار کلاس آموزشی برگزار کرده ایم، افزود : تعداد 22هزار نفر در دوره‌های تخصصی خانه‌های قرآن شرکت کرده‌اند و برای اولین بار 17 محفل انس با قرآن در بخش های محروم در استان با استقبال خوبی برگزار شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه تعداد 70مفسر در مناسبت های مذهبی به استان های کشور اعزام شده اند، گفت: تعداد دو مفسر در استان در شهرهای بروجرد و خرم آباد در مراکز فرهنگی و مذهبی فعالیت می کنند.

مهدوی امین با اشاره به 73پایگاه مذهبی و اعزام اساتید از قم، به استان گفت: بیش از 550گفتمان دینی در سطح مدارس، دانشگاه و حوزه‌های علمیه، برگزار و محور اصلی اقتصاد مقاومتی بر گفتمان دینی است.

وی با بیان اینکه بیش از 51 شاخص فعالیت در سازمان در پنج برنامه تعریف شده است، بیان کرد: تعداد پنج دبیرستان علوم عرفانی در استان فعالیت کرده و دبیرستان‌های شهرستان‌های دلفان و کوهدشت با مبلغ 10میلیارد ریال آماده افتتاح بوده و فارغ التحصیلان این مراکز در حوزه‌های علمیه جذب خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در سال گذشته تعداد 15 سخنران برجسته کشوری در ایام مذهبی به استان دعوت شده و در نیمه اول ماه رمضان 11محفل انس با قرآن برگزار شده است.

مهدوی امین ادامه داد: تعداد 16هزار معتکف در ایام ماه رجب در مراسم حضور داشتند که از این تعداد 14هزار جوان شرکت کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به 18 تفاهم‌نامه امضا شده سازمان تبلیغات اسلامی با دیگر دستگاه‌ها، عنوان کرد:174 کانون فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی وجود دارد.

وی افزود: 65 موسسه ثبت شده دارالقرآن وجود دارد 135 خانه قرآن شهری و روستایی وجود دارد. 10 کلاس تفسیر از سوی دارالقرآن برگزار است.

کد خبر : ۳۸۲۹۹۹