خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

برنامه تبدیل لرستان به مقصد گردشگری در حال اجراست

استاندار لرستان گفت: برنامه خارج کردن لرستان از معبر به مقصد گردشگری در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی میهمان‌نوازی را از خصلت‌های مردم لرستان دانست و افزود: مسافران از این خصلت مردم تقدیر و تشکر کردند و از صداوسیما بابت انعکاس این تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 وی اضافه کرد: مردم استان نیز در تعطیلات نوروز برخورد مناسب و مطلوبی که ریشه در روحیه میهمان‌نوازی آنها دارد با مسافران داشتند که در مجموع تصویر مثبتی از استان لرستان را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می‌دهد.

وی از گرانی بلیط قلعه فلک الافلاک اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: دلیلی ندارد بلیط قلعه سه هزار تومان گران شود ما به دنبال آسایش گردشگران هستیم و از فردا بلیط به پنج هزار تومان کاهش یافته و مسئولیت آن را ما به عهده گرفته و رونوشت آن را به سازمان میراث فرهنگی ارسال می‌کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه نرخ 12 دلار بلیط قلعه فلک افلاک برای مسافران خارجی زیاد است، عنوان کرد: از فردا این نرخ نیز به 10 دلار کاهش یابد همچنین 15هزار تومان برای بلیط رصدخانه نیز زیاد است و به 10 هزار تومان کاهش یابد.

بازوند به گرفتن مبلغ دو هزار و 500تومان توسط موتورسواران راهنمای پست نیز اعتراض کرد و بیان داشت: بلافاصله دستور دادیم این خدمات رایگان شوند اگر این کار برای پست هزینه‌ای هم داشت باید به ما اعلام می‌کردند جوری جبران می‌کردیم. 

بازوند گفت: ارائه چادر و خدمات رفاهی و یا اسکان مسافران در مدارس در جذب گردشگران موثر است اما در عین حال برخی از مسافران تمایلی به مدرسه و چادر ندارند که در برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. 

وی افزود: ضروری است تا در نوروز سال آینده دو تا سه هتل در حال ساخت در استان به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی در دستور کار قرار دادن تجهیز هتل‌ها یکی از ابزارهای موثر در رسیدن به هدف تبدیل استان لرستان از معبر گردشگران به مقصد اصلی است.

استاندار لرستان با اشاره به تاثیر جاذبه‌های گردشگری استان در اقتصاد لرستان گفت: این جاذبه‌های طبیعی استان تنها در صورتی فایده‌بر هستند که در اقتصاد تاثیر داشته باشند و با نقش آفرینی در این حوزه بر سفره مردم نیز اثر گذار باشند.

وی افزود: جمع‌بندی در این جلسه حاکی از یک رضایت‌مندی است که حاصل کار دسته جمعی است که از همه دستگاه‌های عضو ستاد تقدیر و تشکر می‌کنیم امسال خوب پای کار آمدند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برنامه خارج کردن لرستان از معبر به مقصد گردشگری در حال اجراست، شاید گام اصلی برداشته نشده اما گام‌های اولیه برداشته شد و این موضوع امسال مشهود بود.

بازوند با بیان اینکه ماحصل این تلاش دستگاه‌ها تبدیل به رقمی توسط گردشگران می‌شود، یادآور شد: این رقم به اقتصاد استان کمک کرده و در اقتصاد استان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها به چادر یا اسکان‌های دیگر علاقه ندارند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم حداقل دو یا سه هتل برای نوروز 96 آماده کرده و آماده مسافرپذیری شوند که این یکی از ابزارها برای مقصد شدن استان است.

استاندار لرستان ادامه داد: از خبرنگاران و مطبوعات لرستان تقدیر ویژه می‌کنیم که در سال 94 توانستند فضای استان را مثبت جلوه داده و شاهد حضور گردشگران در استان باشیم.

بازوند با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری زمانی موثرند که در اقتصاد استان اثرگذار بوده و سر سفره مردم بیایند، تصریح کرد: همچنین اقداماتی باید انجام شود که در این روزهای بارندگی مسافران به مشکل برنخورند.

کد خبر : ۳۵۷۲۸۹