خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم مطرح کرد

کاهش ورودی رشته‌های کارشناسی در دانشگاه‎ها

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: چنانچه به دنبال تامین زیرساخت‎ها در دانشگاه‎ها هستیم باید به مساله کاهش ورودی‌ها نیز توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، ناصر مطیعی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه لرستان با بیان اینکه عمر انسان به دو مرحله تولید و خلق ارزش و کهنسالی تقسیم می‎شود، افزود:مرحله اول به سنین ایام کار و مرحله کهنسالی به مصرف و هزینه‎سازی برای جامعه مربوط می‎شود.

مطیعی با اشاره به اینکه طی 8، 9 سال اخیر، در اوج شکوفایی درآمدهای نفتی کشور متاسفانه نرخ بالای بیکاری را تجربه کردیم تصریح کرد: نتوانستیم ثروت نفت را به زیرساخت و ابزاری برای اشتغال نیروی جوان و بیکار که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند تبدیل کنیم.

وی یاد آور شد: یکی از دغدغه‎های سازمان‎های بیمه تامین اجتماعی جمعیت کهنسالی است که در دوران جوانی خلق ارزش نکردند.

مطیعی ضمن بیان اینکه ایجاد 450 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام بین 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی عادی شده،اظهار کرد: برنامه بودجه کشور ثبت هر پروژه جدیدی را ممنوع کرده است و این راه صعب‎العبوری برای زیرساخت‎های دانشگاه‎ها به ویژه دانشگاه لرستان شده است.

وی با تاکید بر جذب بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‎های دانشگاه لرستان ،عنوان کرد: باید به دنبال تعریف یک الگوی مناسب برای بخش خصوصی باشیم و تلاش کنیم انگیزه‎های این بخش تقویت شود.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به ایجاد کمیته طرح تحول ساختاری منابع انسانی ،تصریح کرد: این کمیته راهی برای پالایش و پردازش منابع انسانی دانشگاه‎هاست تا مسئولین در بحث جذب نیروی انسانی و بورس سلیقه‎ای عمل نکنند.

وی همچنین با بیان اینکه با وجود تنگناهای مالی و اعتباری دانشگاه لرستان در بحث خوابگاه‎ها و پروژه‎های عمرانی گام‎های خوبی برداشته است، یاد آوری کرد: به دلیل نبود مدیریت و برنامه صحیح یک خوابگاه دانشجویی که در سال 84، 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته راکد مانده این نشان دهنده حبس سرمایه است.

مطیعی عنوان کرد: در بحث جذب خیرین نیاز است کارگروهی ایجاد تا خیرین در سایر استان‎ها فعال شوند.

 وی همچنین با تاکید بر جذب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد مجتمع خدمات فرهنگی، ورزشی ورفاهی در دانشگاه لرستان اضافه کرد: در صورت تحقق این مهم علاوه بر ارائه خدمات به دانشجویان و دانشگاهیان، خدمات قابل توجهی به گردشگران نیز ارائه می شود که این مهم در درآمدزایی برای دانشگاه موثر است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم درباره کمیسیون موارد خاص و شورای انضباطی با اشاره به اینکه از دانشگاه لرستان کیس قابل چالشی نداشتیم،تصریح کرد: البته آموزش کارشناسان در این حوزه ضروری است تا پرونده‎هایی که به مراکز ارسال می‎شود مستند باشد و منجر به اطاله رفت و آمد و روند رسیدگی نشود.

وی با اشاره به این موضوع که رعایت مقررات ملاحظات تربیتی و انسانی موضوع در کمیسیون موارد خاص و شورای انضباطی ضروری است اظهار کرد:این کار بخاطر این است که دانشجو به عنصری پرخاشگر که در زندگی فردی و اجتماعی هزینه‎های سنگینی برای کشور دارد تبدیل نشود.

کد خبر : ۳۴۰۰۰۵