خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر مطرح شد

برنامه‌های دهه فجر باید محتوای مناسب و در خور شان داشته باشد

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: برنامه‌های دهه فجر می بایست محتوا سازی مناسب و در خور شان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکر‌الله کهزادی در اولین جلسه کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر که با حضور اعضا کمیته در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان برگزارشد، با بیان این مطلب افزود: تشکیل کمیته خبری ایثارگران در برنامه‌های ستاد دهه فجر استان قرار دارد.

وی اظهار داشت: این استان مستند خوبی در زمینه فعالان عرصه سیاسی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ندارد و در رابطه با افرادی که در انقلاب نقش اساسی داشته اند باید مستند خوب و چارچوب‌ مناسب تولید شود . 

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ،تصریح کرد: این بنیاد آمادگی دارد در زمینه مستند‌سازی می‌تواند کمک های لازم را ارایه کند. 

وی با اشاره به اینکه این بنیاد در زمینه فرهنگ نیز فعالیت دارد،افزود: در این راستا موضوع نقش دفاع مقدس در استمرار انقلاب اسلامی را به‌ صورت کلیدواژه در اختیار اساتید گذاشته‌ایم تا بتوانند در این رابطه کمک کنند. 

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در تبلیغات محیطی نیز می‌تواند فعال باشد، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تمام زمینه‌ها آماده همکاری با کمیته ایثارگران دهه فجر است. 

رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه، گفت: این همه ساله در دهه فجر برنامه‌های شادی تحت عنوان «جُنگ» برگزار می‌کند که امسال نیز این برنامه جز برنامه‌های فرهنگ وارشاد اسلامی استان است. 

غلامعلی فلاح افزود: تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است که به‌عنوان مصوبه به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابلاغ می‌شود. 

کارشناس رسانه دادگستری استان لرستان نیز در این جلسه گفت: در رابطه با تبلیغات دادگستری لرستان چاپ بنر با محوریت تصاویر شهدای پیروزی انقلاب اسلامی را داریم و فرصت مناسبی است که در دهه فجر خاصه بر روی بحث شهدا کار کنیم. 

داریوش حسن‌زاده افزود: ارسال پیامک از طریق سامانه پبام دادگستری کل استان برای سازمان دادگستری و شش سازمان تابعه و بیش از دو هزار شورای حل اختلاف استان از دیگر برنامه های دادگستری استان در دهه فجر است. 

کارشناس رسانه دادگستری لرستان با بیان این‌که غباروبی گلزار شهدا نیز مانند هر ساله در دستور کار است، تصریح کرد: برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی بین قضات، همکاران و خانواده‌های کارکنان دادگستری برگزار می‌شود و نیز برگزاری مراسم جشن انقلاب اسلامی در دادگستری‌های سراسر استان و درج اخبار در سایت دادگستری استان است. 

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور لرستان نیز گفت: ششمین جشنواره نشریات در لرستان امسال از یک فضای معنوی برخوردار بود که در یک بخش با نام و عکس شهدا مزین کردیم و غرفه‌ها را مزین به نام شهدا کردیم. 

یزدان سهرابی با بیان این‌که برای معرفی بهتر شهدای انقلاب، عکس شهدای انقلاب را در سایت بنیاد شهید قرار دهیم تا حداقل مخاطبان شاید به آن دسترسی داشته باشند، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا به‌صورت اولین و دومین و متناوب انجام شود می‌تواند تاثیرگذار باشد. 

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور لرستان بیان کرد: بهمن‌ماه امسال طرح «دوست آسمانی» را برگزار می‌کنیم که در این طرح هر دانشجو با خانواده یک شهید استان لرستان دیدار خواهد داشت. 

کد خبر : ۳۳۰۲۸۱