خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

هیچگونه مرگ و میری ناشی از آنفلوآنزا در لرستان مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۷۵۳

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت : هیچگونه مرگ و میری ناشی از آنفلوآنزا در لرستان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی عصر دوشنبه در پنجمین جلسه کارگروه سلامت لرستان با اشاره بر لزوم آگاهی بخشی رسانه های این استان در رابطه با بیماری آنفلوانزا تاکید کرد و گفت: در بحث رسانه ای و مرگ و میرهای ناشی از آنفلوانزا قدری عجولانه عمل شد و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی در اتخاذ تدابیر مناسب و اقدامات همه جانبه در مقابله با آنفلوانزا قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ابتلا مشکوک ۱۷ نفر در استان لرستان به این بیماری، اظهار داشت: در اعلام مرگ دو بیمار که قبلا علت مرگ آنها آنفلوانزا اعلام شد قدری عجولانه اقدام شد و قضاوت زودهنگامی صورت گرفت.

شاهرخی با بیان اینکه خوشبختانه در لرستان هیچ مرگی ناشی از آنفلوانزا تا این لحظه حادث نشده است، تصریح کرد: انتظار می رود که رسانه ها این موضوع را با هدف کاهش نگرانی و اضطراب مردم استان به طور مطلوب اطلاع رسانی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به اینکه صدا و سیما نیز در این زمینه نقشی بسیار مهم و اساسی بر عهده دارد، عنوان کرد:در این راستاباید با برپایی میزگردهای تخصصی، گفتگوهای خبری برنامه های متنوع اطلاع رسانی در این خصوص اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به بهداشت جامعه ۳۰۰ هزار نفری دانش آموزی استان نیازمند برنامه ریزی های خاص پیشگیرانه و برنامه های خود مراقبتی است،اظهار داشت: آموزش و پرورش، صدا و سیما  و سایر دستگاه های عضو به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند و باید بر این قضیه اهتمام ویژه داشته باشند.

شاهرخی استفاده از ظرفیت بسیار بالای سمن ها در بحث بهداشت و تحقق سند ملی ۱۴۰۴ در حوزه سلامت را امری ضروری و  بسیار مهم برشمرد و یاد آور شد: دولت ها با محدودیت امکانات و اعتبارات مواجه بوده اما مردم و سازمان ها با اثرگذاری خوبی که دارند توان بسیار بالایی درحوزه سلامت کشور دارند که باید از نعمت وجود آنها نهایت استفاده را برد.

***هیچ مورد مرگ و میری در ارتباط با آنفولانزا در لرستان مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت وگو با خبر نگار ایلنا در خرم آباد گفت: آنفلوانزا همیشه و حتی در فصول گرم سال وجود دارد و اوج آن در فصول سرما شیوع پیدا میکند که شیوع این بیماری فصلی در لرستان به لطف آگاهی ،آمادگی و عملکرد خوب مردم ناشی از آموزش ها و تجربیات قبلی و به مراتب نسبت به سال گذشته پایین تر بوده است بطوریکه تا کنون هیچ مورد مرگ و میر اثبات شده ای در استان نداشته ایم.

دکتر ساکی با اشاره به دو مورد مرگ و میری که قبلا در رسانه ها گزارش شده بود،اظهار داشت:دو فرد فوت شده مشکوک به ابتلا به انفولانزا بودند که پس از انجام آزمایشات تخصصی لازم ، مرگ آنها ناشی از آنفلوانزا تایید نشد بلکه بیماری های قلبی تنفسی زمینه ای علت مرگ آن عزیزان بوده است.

وی ضمن توصیه به مردم مبنی بر رعایت نکات بهداشتی در مقابله با همه گیری آنفلوانزا و اعلام آمادگی واحدهای تابعه دانشگاه،تصریح کرد: تا کنون در لرستان تنها 19 نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در بیمارستان های سطح استان بستری شده اند که دو نفر از آنها پس از بهبودی حال عمومی از بیمارستان ها ترخیص و 17 نفر دیگر نیز تحت نظر هستند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به حساسیتی که نسبت به  آنفلوانزا در جامعه پیش آمده است ،رعایت بهداشت فردی نقش بسیار مهمی در کنترل و پیشگیری از این بیماری دارد و اگر علائمی در افراد مشاهده شد و طی 3 تا 5 روز احساس بهبودی در آنهابوجود نیامد به مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه مراجعه نمایند تا نسبت به مداوای آنها اقدامات لازم بعمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز