خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا

پایه کار مبارزه با مصرف موادمخدر باید براساس پیشگیری انجام شود

رئیس بهزیستی خرم‌آباد گفت: پایه کار در مبارزه با مصرف مواد مخدر باید بر اساس پیشگیری صورت گیرد و بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد استان در شهرستان خرم آباد وجود دارند اما عملکرد این کمپ‌ها کیفی نبوده و کمی است.

حجت حق‌نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در راستای بازتوانی معتادان برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: تسهیلات اشتغالزا به بهبود یافتگان موادمخدر خرم‌آباد پرداخت می‌شود و میزان تسهیلات داده شده به این افراد بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بوده که متناسب با شرایط افراد به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بازتوانی معتادین آموزش آن‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای بوده که در این راستا هشت نفر برای یادگیری حرفه به مراکز آموزش و پرورش معرفی شده‌اند.

رئیس بهزیستی شهرستان خرم آباد تصریح کرد: ستاد مواد مخدر برای رصد وضعیت درمان معتادان به یک تیم شهرستانی نیاز دارد لذا باید این تیم ایجاد شده تا دیگر منتظر گزارش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه شهرستان خرم آباد نباشیم.

وی به وجود یک خانه میان راهی مردان در شهرستان خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: این خانه میان راهی مختص نگهداری مردانی است که بعد از ترخیص از کمپ‌های ترک اعتیاد بی‌خانمان هستند که در حال حاضر تنها سه نفر در این خانه میان راهی سکونت دارند.

رئیس بهزیستی شهرستان خرم آباد افزود: در حال حاضر یک مرکز (تی سی) دولتی در شهرستان بروجرد وجود داشته و در کل کشور چهار مرکز (تی سی) دولتی ایجاد شده است.

حق‌نظری بر ضرورت ایجاد خانه‌های میان راهی مخصوص بانوان در خرم آباد تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است از شورای مواد مخدر استان اعتبار لازم برای احداث خانه میان راهی برای بانوان در خرم آباد گرفته شود تا از این طریق در راستای حمایت‌های اجتماعی و مددکاری زنان بهبود یافته گام‌های موثری برداشته شود.

وی افزود: در خانه‌های میان راهی افرادی که سرپناهی نداشته و خانواده‌هایشان آنها را ترک کرده‌اند پس از بهبود سه یا شش ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند و مددکارانی برای بهبود کیفیت اشتغال آنها از طریق رایزنی با سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش کرده و سعی می‌کنند ارتباط فرد مذکور با خانواده وی را ایجاد کنند و بعد از این مدت از مراکز مورد نظر ترخیص می‌شوند.

 

کد خبر : ۳۲۲۶۶۹