خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیر عامل کشور

هفت هزار نفر در کشور آموزشهای پدافند غیر عامل را فرا گرفتند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیر عامل کشور از ارائه آموزش‌های پدافند غیر عامل به هفت هزار نفر در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم آباد، هوشنگ حاتمی پیش از ظهر شنبه در حاشیه همایش پدافند غیر عامل لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته در سراسر کشور حدود هفت هزار نفر در مباحث کار‌شناسی پدافند غیر عامل آموزش دیده‌اند افزود: در مجموع نیز در حال تربیت بالغ بر دو هزار نفر تربیت مربی هستیم.

وی اظهار داشت: تهدیدات علیه کشور روز به روز در حال تغییر است و در حال حاضر تهدیداتی فراروی کشور است که با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران هیچگاه از این تهدیدات آسوده نخواهد بود.

 وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است ایران یک جمهوری اسلامی بدون محتوا داشته باشد عنوان کرد: ما باید خود را برای تهدیدات مختلف آماده کرده و برای مصون ماندن از این تهدیدات باید ساز و کارهایی فراهم کنیم که این کار از طریق پدافند غیر عامل محقق می‌شود.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیر عامل افزود: در هفته پدافند غیر عامل شناخت کاملی از اصول، مدیریت، راهبرد، سیاست و اهداف پدافند غیر عامل به مدیرانی که در سطح اجرایی هستند ارائه داده می‌شود تا مدیران این فرهنگسازی را در لایه‌های مدیریتی خود پیاده کنند.

وی عملکرد لرستان را در بحث پدافند غیر عامل مثبت ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر از لرستان در مباحث عمومی پدافند غیر عامل آموزش دیدند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیر عامل کشور افزود: امسال نیز در مباحث تخصصی پدافند غیر عامل با اعزام استادانی به سایر استان‌ها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهیم.

حاتمی از دانشگاه‌های فارابی، دانشگاه مالک اش‌تر، دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان دانشگاه‌های معین پدافند غیر عامل یاد کرد و بیان داشت: در این دانشگاه‌ها ۱۵ رشته تحصیلی در مقطع کار‌شناسی ارشد و حدود پنج رشته نیز در مقطع دکترا تعریف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود هزار و ۵۰۰ دانشجو در سطح کشور با گرایش پدافند غیر عامل فارغ التحصیل شده‌اند ادامه داد: دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران و پردیس‌های دانشگاهی کشور نیز از دانشگاه‌های همکار ما بوده که با همکاری آن‌ها کار را به پیش می‌بریم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه آمریکا مظهر تهدید عمده برای کشور بوده و برای تهدیدات خود استراتژی‌های کلانی دنبال می‌کند اظهار داشت: استراتژی نوین آمریکا ایجاد جنگ نیابتی، گسترش تهدیدات تروریستی و امنیتی و جنگ مردم محور است.

حاتمی اولویت در فرهنگسازی، آموزش و آگاه سازی مخاطب را از سیاست‌های پدافند غیر عامل دانست و گفت: حرکت همسو و هماهنگ دستگاهی و تاکید بر رویکرد مدیریت جهادی از دیگر سیاست‌های پدافند غیر عامل هستند.

 وی با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل باید در همه لایه‌های کاری و زندگی دیده شود افزود: لازم است همه مدیران آمادگی پدافندی داشته و برای مدیریت ارزیابی ریسک داشته باشند و در کنار آموزش طرح‌ها فرهنگسازی را نیز دنبال کنند.

کد خبر : ۳۱۷۹۰۹