خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت خرم آباد:

قشر زحمتکش کارگران همچنان در محرومیت به سر می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۰۶

امام جمعه موقت خرم آباد: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دولت های مختلفی می آیند و می روند ولی این قشر زحمتکش همچنان در محرومیت به سر می برند که این موضوع شایسته نیست.

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: از ابتدای پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران دولت‌های مختلفی می‌آیند و می‌روند ولی این قشر زحمتکش همچنان در محرومیت به سر می‌برند که این موضوع شایسته نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر ضمن سفارش همگان به تقوای الهی به روایتی از امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: سپاسگزاری فراوان به خاطر نعمت‌ها از نشانه‌های اهل تقواست.

وی همچنین با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب بیان داشت: ماه رجب بهترین فرصت به منظور خودسازی برای دنیا و آخرت است به طوریکه خداوند می‌فرماید کسی که در ماه رجب به سراغ من می‌آید من هم به سراغ او می‌روم و کسی که در ماه رجب مرا اطاعت کند من هم او را اجابت می‌کنم.

خطیب جمعه موقت خرم آباد همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) از ماه رجب به عنوان ماه استغفار امت اسلامی یاد کرد و گفت: در این ماه باید برنامه و طرحی نو در عبادت خود دراندازیم.

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام از جمله ائمه‌ای هستند که شرایط را برای غیبت امام عصر(عج) فراهم کردند.

وی با اشاره به فشارهای سیاسی خلیفه وقت روی امام هادی(ع) ادامه داد: لازم است در مجالس عزای این امام بزرگوار ضمن اشاره به مظلومیت امام هادی(ع) سیره عملی ایشان برای مردم تشریح و تبیین شود.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه سخنان خود به هفته کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان لرستان به لحاظ نرخ بیکاری از رتبه‌های اول در کشور محسوب می‌شود.

حجت الاسلام متقی نیا همچنین با تاکید بر اینکه باید زمینه بیمه کارگران فراهم شود، افزود: همچنین باید با پیگیریهای لازم امکانات و خدماتی در محلهای کار کارگران تعبیه شود و شرایط معیشتی و رفاهی مناسبی برای کارگران فراهم شود.

وی خواستار پیگیری برای رفع مشکلات و مطالبات کارگران شد و گفت: از ابتدای پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران دولت‌های مختلفی می‌آیند و می‌روند ولی این قشر زحمتکش همچنان در محرومیت به سر می‌برند که این موضوع شایسته نیست.

امام جمعه موقت خرم آباد همچنین به فرارسیدن روز و هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و بیان داشت: در تبیین و تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» معلمان حرف اول را می‌زنند.

وی همچنین با اشاره به ابعاد شخصیتی استاد مطهری عنوان کرد: شهید مطهری در راه مبارزه با ریاکاری و دروغ گویی پیشقدم بودند و اسلام ناب و نه اسلام غبار گرفته را به آحاد مردم معرفی کردند.

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه شناخت مسائل و مشکلات جامعه و ارائه راه حل را وظیفه معلمان کنونی دانست و بیان داشت: یکی از انتظارات امام خمینی(ره) از معلمان شاگرد پروری بوده است.

وی با بیان اینکه رسالت معلمان در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خطیر است، تصریح کرد: خروجی عملکرد معلمان در ارزشیابی کمی و کیفی آموزش و پرورش مشخص است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه ارتقای کیفیت سیستم آموزشی را بر دوش معلمان قرار داده است.

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه مقابله با تحریم‌ها با اتکا به توانمندی داخلی یادآور شد: بر اساس رهنمودهای رهبری بهترین و می‌انبر‌ترین راه برای بی‌اثر و کم اثر کردن و در آینده ریشه کن کردن تحریم‌ها تکیه بر توان داخلی و توجه به ظرفیت‌های داخلی است.

حجت الاسلام متقی‌نیا راه حل رفع مشکلات اقتصادی را درون زایی و توجه به ظرفیتهای درونی دانست و گفت: هر جایی که پیشرفت کردیم دشمن تحریم‌ها را بیشتر کرده است.

وی همچنین به برخی مسائل استان اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان باید کارنامه خود را در مبارزه با فساد اداری ارائه دهند.

امام جمعه موقت خرم آباد به برخی استخدام‌ها در دستگاههای اجرایی استان اشاره کرد و گفت: هر گروهی سر کار می‌آیند ضمن احترام به همه فارغ التحصیلان باید آنهایی که واجد شرایط هستند و نه افرادی از اقوام خود را استخدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز