خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف استان خبر داد؛

ایجاد ۶ هزار شغل در ۶ ماهه اول امسال در سطح استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۴۸۲

رئیس اتاق اصناف لرستان از ایجاد ۶ هزار شغل در ۶ ماهه اول امسال در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق ناصری روز سه شنبه - نه آبان ماه - در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اتاق اصناف مرکز لرستان، داری ۲۲ هزار واحد صنفی است و ۵۰ هزار واحد صنفی نیز در دیگر شهرستان وجود دارد که نظارت بر آنها بر عهده ۱۰ اتاق اصناف و ۱۵۰ اتحادیه صنفی است.

وی در خصوص اقدامات اتاق اصناف، از ایجاد ۶ هزار شغل در ۶ ماهه اول امسال در مرکز استان و دیگر شهرستان ها و انجام حدود ۳ هزار و ۹۰۰ بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از واحدهای صنفی مرکز استان در همین مدت خبر داد.

ناصری همچنین از تشکیل حدود ۳۴۹ پرونده و ارسال آنها به تعزیرات حکومتی و جریمه حدود ۱۴ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف، در مدت مذکور خبر داد.

رییس اتاق اصناف مرکز استان ادامه داد: اتاق در همین مدت، حدود ۵ میلیارد تومان بدهی بابت معوق حقوق کارکنان و تکمیل ساختمان پرداخت کرده است، حدود ۲۸ اتحادیه در مرکز استان را در ۶ طبقه در اتاق اصناف متمرکز کردیم و ساختمان اتاق نیز تا ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: به جرأت می توانم بگویم که اتاق اصناف مرکز استان جزو ۵ اتاق برتر در بین ۴۰۰ اتاق در سراسر کشور است.

ناصری به برخی مشکلاتی که گریبان گیر کسبه شده است اشاره کرد و افزود: مالیات کسبه، امسال نسبت به سال گذشته، حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رییس اتاق اصناف مرکز لرستان با بیان اینکه اصناف ما نسبت به اصناف برخی استان ها خیلی ضعیف هستند به دخالت های بیجای برخی ادارات از جمله میراث فرهنگی که بعضی مجوزها را بدون هماهنگی با اصناف صادر می کند و ضربه بزرگ آن به اصناف و بازار اشاره و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال، جهاد کشاورزی یک بار اتاق اصناف را که رکن اصلی تنظیم بازار است در جلسات تنظیم بازار دعوت نکرده است.

وی ادامه داد: وجود فروشگاه های زنجیره ای که روز به روز در حال پیشرفت هستند کسبه را نابود کرده اند به طوری که تمام فروش فروشگاه هایی مثل هفت، افق، اسنوا و… در استان ما صورت می گیرد ولی حساب آن ها در تهران و شهرهای خودشان است و به این صورت، هیچ گونه درآمدی نصیب استان ما نمی شود یعنی اینجا کسبه ما، مالیات را به اداره مالیات استان پرداخت می کنند در صورتی که این فروشگاه ها مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان عنوان کرد: در بحث آرایش شهری نیز افزایش تعداد دستفروشان و ایجاد ترافیک ساعتی توسط آن ها، پتانسیل جذب گردشگری را در خرم آباد سلب کرده است، تقاطع غیر همسطح در خیابان شریعتی نیز باعث تعطیلی بازار کسبه در این محور شده است که از مسئولین می خواهیم حمایت های لازم را از این کسبه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز