خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

خانه‌های بهداشت کارگری و کارفرمایان سلامت محور برتر سال 1401 معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۳۰

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از انتخاب و معرفی خانه بهداشت کارگری برتر و کارفرمای سلامت محور استان طبق ماده ۱۴۷ قانون کار خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی جهانی در آیین تجلیل از خانه های بهداشت و کارفرمای سلامت محور برتر لرستان با بیان اینکه مهمترین برنامه این اداره کل در واحدهای اقتصادی حفظ و صیانت از سلامت کارگران است، اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، و در همین راستا برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری این اداره کل ، سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی با تاسیس خانه بهداشت کارگری در بنگاه های اقتصادی اجرا می‌شود.

وی افزود: خانه‌های بهداشت کارگری به منظور ارتقای سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل ایجاد می شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به تشویق و الگو پذیری دیگر واحدهای سلامت محور واحدهای اقتصادی با معرفی بهترین ها در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: با تلاش شورای هماهنگی خدمات بهداشت استان متشکل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت درمان تامین اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اقدام به ارزیابی واحدهای تولیدی و خانه های بهداشت و ایستگاه های بهگر مستقر در محیط های کار شد.

جهانی گفت: در همین راستا بیش 23 واحد از بنگاه‌های اقتصادی استان در این طرح مشارکت کردند که پس از بررسی مدارک و مستندات و بر اساس انتیازات کسب شده خانه بهداشت کارگری شرکت پتروشیمی لرستان و شرکت فولاد الیگودرز به عنوان خانه‌های بهداشت برتر و شرکت دارو سازی اکسیر بروجرد به عنوان کارفرمای سلامت محور در سال 1401 منتخب و از آنها تجلیل بعمل آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح واحدهای اقتصادی استان 78 خانه بهداشت کارگری و 75 ایستگاه بهگر به کارگران در زمینه بهداشت و روان خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز